Αρχή

Μερικές φορές μπορεί να χρειαστεί να «βιντεοσκοπήσουμε» αυτό που συμβαίνει στην οθόνη μας ή σε ένα μέρος της. Υπάρχουν αρκετά προγράμματα γι’ αυτόν τον σκοπό. Αυτό που θα χρησιμοποιήσουμε σε αυτή την εργασία είναι το HyperCam. Για εξάσκηση, θα βιντεοσκοπήσουμε το ζωάκι που κινείται με τα βελάκια, που φτιάξαμε με το Scratch σε προηγούμενη εργασία.

Τα βήματα είναι τα εξής:

  1. Κατεβάζουμε το πρόγραμμα HyperCam από εδώ και το εγκαθιστούμε στο κομπιούτερ μας.
  2. Ανοίγουμε το αρχείο Scratch που φτιάξαμε.   
  3. Ανοίγουμε το HyperCam.
  4. Από την καρτέλα “Screen area” πατάμε "Select region”
  5. Τώρα ο κέρσορας του ποντικιού έχει γίνει σταυρός. Με πατημένο το αριστερό κλικ, ορίζουμε το μέρος της οθόνης που θέλουμε να βιντεοσκοπήσουμε, και στο τέλος ξαναπατάμε αριστερό κλικ. Τώρα θα πρέπει να έχει σχηματιστεί στην οθόνη μας ένα πλαίσιο με κόκκινο περίγραμμα, μέσα στο οποίο θα βρίσκεται αυτό που θέλουμε να βιντεοσκοπήσουμε (στην περίπτωσή μας το ζωάκι).
  6. Πάμε στο παράθυρο του Hypercam και πατάμε “start rec”. Η βιντεοσκόπηση ξεκινάει. Αν πατήσουμε τα βελάκια για να κινήσουμε το ζωάκι, αυτό θα καταγραφεί σε βίντεο. Επίσης, αν περάσουμε με το ποντίκι μέσα από την καθορισμένη περιοχή, το πέρασμα του κέρσορα επίσης θα καταγραφεί.
  7. Αφήνουμε μερικά δευτερόλεπτα και μετά πατάμε “Stop Rec”. Η βιντεοσκόπηση σταμάτησε. Το βίντεο έχει αποθηκευτεί στο φάκελο «Έγγραφα», σε μορφή avi, με το όνομα clip0001. Αφού ελέγξετε ότι το βίντεο είναι σωστό, το ανεβάζετε στο ΠΣΔ ή στο DropBox και υποβάλλετε σύνδεσμο σε αυτό εδώ.

 Ένα παράδειγμα χρήσης του HyperCam μπορείτε να δείτε εδώ: .

Είναι η χορεύτρια που φτιάξαμε με το Scratch, ανεβασμένη στο youtube.