Για να εισάγουμε ένα ή περισσότερα μουσικά κλιπ σε ένα αντικείμενο, επιλέγουμε από το μεσαίο παράθυρο του Scratch την καρτέλα «Ήχοι».
Το Scratch μας δίνει δυο επιλογές για την εισαγωγή ήχων. Μας επιτρέπει είτε να ηχογραφήσουμε ένα νέο ήχο με τη χρήση του μικροφώνου του υπολογιστή μας, είτε να εισάγουμε έναν έτοιμο ήχο από τη βιβλιοθήκη του Scratch ή την προσωπική μουσική μας βιβλιοθήκη. Εμείς προς το παρόν θα επιλέξουμε να εισάγουμε έναν έτοιμο ήχο πατώντας το κουμπί «Εισαγωγή».
Αμέσως ανοίγει ένα παράθυρο που μας παρουσιάζει ομαδοποιημένα σε φακέλους όλα τα ηχητικά κλιπ της βιβλιοθήκης του Scratch. Εμείς από το φάκελο Music Loops επιλέγουμε το ηχητικό κλιπ DrumMachine και κάνοντας κλικ στο «Εντάξει», το clip εισάγεται στη λίστα ήχων του αντικειμένου μας που στην προκειμένη περίπτωση είναι η γάτα.
Μπορούμε να ακούσουμε το κλιπ που μόλις εισάγαμε πατώντας το κουμπί «Play» ενώ με το κουμπί «Stop» η αναπαραγωγή σταματά. Το συγκεκριμένο κλιπ «DrumMachine» έχει διάρκεια 5 δευτερολέπτων και μέγεθος 208Κb, όπως φαίνεται κάτω από το όνομά του. Καλό είναι να παρατηρούμε το μέγεθος των ήχων που εισάγουμε στα έργα μας καθώς αυτό επηρεάζει σημαντικά το συνολικό μέγεθος των έργων.
Πως μπορούμε να ακούσουμε το συγκεκριμένο ήχο κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του έργου μας; Επιλέγοντας την παλέτα εντολών Ήχος, θα εμφανιστούν οι εντολές που σχετίζονται με την αναπαραγωγή των ήχων.
Για την αναπαραγωγή ενός ήχου, το Scratch μας παρέχει δυο εντολές, τις παίξε ήχο… και παίξε ήχο…μέχρι τέλους. Και στις δυο περιπτώσεις μπορούμε να επιλέξουμε τον ήχο που θέλουμε να ακούσουμε από την αντίστοιχη λίστα που διαθέτουν οι δυο εντολές. Θυμηθείτε όμως ότι η λίστα παρουσιάζει μόνο τους ήχους που είναι διαθέσιμοι στο συγκεκριμένο και μόνο αντικείμενο.
Η πρώτη εντολή, παίξε ήχο…, ξεκινά την αναπαραγωγή του σχετικού ήχου επιτρέποντας όμως ταυτόχρονα και την άμεση εκτέλεση της επόμενης εντολής του σεναρίου. Δηλαδή ακούμε τον ήχο και, ανεξάρτητα από τη διάρκειά του, οι εντολές του σεναρίου που ακολουθούν, εκτελούνται κανονικά. Αντίθετα, η εντολή παίξε ήχο… μέχρι τέλους σταματά το σενάριο μέχρι να ολοκληρωθεί η αναπαραγωγή του επιλεγμένου ήχου και μόνο τότε αρχίζει η εκτέλεση των υπολοίπων εντολών του σεναρίου.
Για να δοκιμάσετε πρακτικά τη διαφορά των δυο εντολών, μπορείτε να εισάγετε ως ήχο στο αντικείμενό σας ένα αγαπημένο σας τραγούδι και στη συνέχεια να δημιουργήσετε δυο σενάρια όπως φαίνονται στην επόμενη εικόνα. Στο πρώτο συνδυάστε την εντολή παίξε ήχο… με την εντολή κινήσου…βήματα βάζοντας ένα σχετικά μεγάλο αριθμό βημάτων. Στο δεύτερο σενάριο, συνδυάστε την εντολή παίξε ήχο …μέχρι τέλους με την εντολή κινήσου…βήματα. Τρέξτε τα δυο σενάρια ξεχωριστά. Τι παρατηρείτε; Σε ποια περίπτωση, ο χαρακτήρας μας κινείται μόνο μετά το τέλος του τραγουδιού μας;
Επιπλέον, με τη χρήση της εντολής σταμάτησε όλους τους ήχους μπορούμε να σταματήσουμε την αναπαραγωγή των ηχητικών κλιπ οποιαδήποτε στιγμή και από οποιοδήποτε αντικείμενο. Προσέξτε όμως ότι η εντολή παίξε ήχο…μέχρι τέλους δε θα σταματήσει την αναπαραγωγή του ήχου αν η εντολή σταμάτησε όλους τους ήχους την ακολουθεί. Πρώτα θα ολοκληρωθεί ο ήχος και μετά θα εκτελεστεί η σταμάτησε όλους τους ήχους, οπότε η εντολή δε θα έχει νόημα. Η συγκεκριμένη εντολή όμως μπορεί να σταματήσει τον ήχο που αναπαράγεται από την εντολή παίξε ήχο_ μέχρι τέλους αν εκτελεστεί από ένα άλλο αντικείμενο τη στιγμή που αναπαράγεται ο ήχος. Δείτε ακόμη ένα παράδειγμα στην παρακάτω εικόνα:
Αποθηκεύστε το παραπάνω αρχείο, ανεβάστε το στο ΠΣΔ ή στο Dropbox και στείλτε μας τον σύνδεσμο προς το αρχείο.