Αρχή

Σε αυτή την εργασία θα γνωρίσουμε το πρόγραμμα Scratch. Ανήκει στην κατηγορία του οπτικού προγραμματισμού. Μπορείτε να το κατεβάσετε από τη διεύθυνση http://info.scratch.mit.edu/scratch_1.4_download

.

ΠΡΟΣΟΧΗ !!  Οι εργασίες αναφέρονται σε προγενέστερες της εκδοσης 2 του Scratch γι'αυτό και θα πρέπει να το κατεβάσετε απο το link που δίνουμε απο πάνω.  Η τρέχουσα εκδοση είναι η 2.0 η οποία είναι on line και δεν εγκαθίσταται τοπικά στον υπολογιστή σας

.

ΑΣ ΜΑΘΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ SCRATCH

Δημιουργώντας με το Scratch

Μαθαίνοντας με το Scratch

Εννοιες στο Scratch

Οδηγός για αρχάριους για το Scratch

Οδηγός χρήσης του Scratch

(τα παραπάνω ειναι απο τους επίσημους οδηγούς του Scratch)

.

Οσοι θέλουν να γνωρίσουν ακόμα καλύτερα το Scratch ας δούν εδώ το βιβλίο "Δημιουργώ παιχνίδια στο scratch"

.

ΑΣ ΕΤΟΙΜΑΣΤΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ VIDEO ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ SCRATCH

Ενότητα 1   - Εισαγωγή στο Scratch

Ενότητα 2   - Βασικές Λειτουργίες του Scratch

Ενότητα 3   - Παλέττα κίνησης

Ενότητα 4α - Ζωγραφική

Ενότητα 4β - Ζωγραφική και κίνηση

Ενότητα 5α - Οψεις

Ενότητα 5β - Εφέ

Ενότητα 6α - Ηχοι

Ενότητα 6β - Ηχοι (συνέχεια)

Ενότητα 7   - Γεγονοστραφής προγραμματισμός

(τα παραπάνω βιντεομαθήματα εχουν δημιουργηθεί απο ομάδα φοιτητών τού Τμήματος Μηχανικών Η/Υ, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας)

.

ΤΩΡΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

  1. Άνοιξε το πρόγραμμα Scratch.
  2. Πήγαινε αριστερά εκεί που λέει "Έλεγχος" και πάρε το "όταν στο (πράσινη σημαία) γίνει κλικ" και φέρτο στα σενάρια
  3. Πήγαινε αριστερά εκεί που λέει "Κίνηση" και πάρε το "πήγαινε στο x:0 y:0"
  4. Πήγαινε αριστερά εκεί που λέει "Πένα¨ και πάρε το "καθάρισε"
  5. Πήγαινε αριστερά εκεί που λέει "Πένα" και πάρε το "κατέβασε πένα"
  6. Πήγαινε αριστερά εκεί που λέει "Κίνηση" και πάρε το "κινήσου 10 βήματα" και κάντο "κινήσου 100 βήματα"
  7. Πήγαινε αριστερά εκεί που λέει "Κίνηση" και πάρε το "στρίψε δεξιά 15 μοίρες" και κάντο "στρίψε δεξιά 90 μοίρες"
  8. Πήγαινε αριστερά εκεί που λέει "Κίνηση" και πάρε το "κινήσου 10 βήματα" και κάντο "κινήσου 100 βήματα"
  9. Πήγαινε αριστερά εκεί που λέει "Κίνηση" και πάρε το "στρίψε δεξιά 15 μοίρες" και κάντο "στρίψε δεξιά 90 μοίρες"
  10. Πήγαινε αριστερά εκεί που λέει "Κίνηση" και πάρε το "κινήσου 10 βήματα" και κάντο "κινήσου 100 βήματα"
  11. Πήγαινε αριστερά εκεί που λέει "Κίνηση" και πάρε το "στρίψε δεξιά 15 μοίρες" και κάντο "στρίψε δεξιά 90 μοίρες"
  12. Πήγαινε αριστερά εκεί που λέει "Κίνηση" και πάρε το "κινήσου 10 βήματα" και κάντο "κινήσου 100 βήματα"
  13. Πήγαινε αριστερά εκεί που λέει "Κίνηση" και πάρε το "στρίψε δεξιά 15 μοίρες" και κάντο "στρίψε δεξιά 90 μοίρες"
  14. Πάτα πάνω δεξιά στην πράσινη σημαιούλα. Αν όλα πήγαν καλά θα πρέπει η γάτα να σχεδίασε ένα μπλε τετράγωνο
  15. Αποθήκευσε το παραπάνω αρχείο

Το σενάριο πρέπει να μοιάζει κάπως έτσι:

.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΩΣΕΤΕ !!

Σώστε το παραπάνω σενάριο σας σε αρχείο με το ονομα "tetragono_23_1". Ανέβαστε το στο ΠΣΔ η στο Dropbox και στείλτε μας τον ενεργό σύνδεσμο προς αυτό (Αυτό είναι το ενα αρχείο που πρέπει να υποβληθεί.)

Το δεύτερο αρχείο που θα δημιουργήσετε και θα υποβάλετε θα σωθεί με το όνομα "trigono_23_1" και θα πρέπει όταν κάποιος πατάει την πράσινη σημαία να σχηματίζεται ενα ισόπλευρο τρίγωνο. Και γι'αυτο το αρχείο ισχύει οτι και για το προηγούμενο . δηλ. ανέβαστε το στο ΠΣΔ η στο Dropbox και στείλτε μας τον ενεργό σύνδεσμο προς αυτό.

Για το δεύτερο αρχείο δεν σάς δίνουμε οδηγίες κατασκευής αλλά η πρόκληση είναι να σκεφτείτε παρόμοια με την κατασκευη του τετραγώνου.

Καλό είναι να καταλάβετε πως λειτουργεί ο προσανατολισμός . Υπενθυμίζουμε οτι ενα ισόπλευρο τρίγωνο εχει ολες του τις πλευρές ίσες αλλά και όλες του τις γωνίες ίσες (καθε γωνία είναι 60 μοίρες).

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ :  Για να θεωρηθεί η εργασία σωστή θα πρέπει να στείλετε και τα δύο αρχεία. (τα αρχεία πρέπει να εχουν επέκταση .sb)

ΔΕΝ μπορείτε να ανεβάσετε τα αρχεία αυτά στην πλατφόρμα του moodle. Θα πρέπει να ανέβουν σε ΠΣΔ η Dropbox και να υποβάλετε ενεργούς συνδέσμους προς αυτά 

.

ΓΙΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ 

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε μερικά μικρά παραδείγματα από προγράμματα σε Scratch απο όπου θα διαπιστώσετε και εσείς οτι το μόνο όριο στό τι μπορείτε να κάνετε είναι η φαντασία σας.

Μπορείτε εαν θέλετε να τα αλλάξετε ωστε να δημιουργήσετε και κάτι δικό σας 

Καλή δημιουργική αναζήτηση !

(υπενθυμίζουμε οτι προυπόθεση για να εκτελεστούν ολα τα παρακάτω ειναι να είναι φορτωμένο στον Η/Υ σας το Scratch. Κάθε πρόγραμμα για να ξεκινήσει να εκτελείται θα πρέπει να πατήσετε την πράσινη σημαία ενώ για να το σταματήσετε θα πρέπει να πατήσετε τον κόκκινο κύκλο που ειναι δίπλα)

Η ανήσυχη γάτα

Το ρολόι

O χορός 

Τι θα φάμε σήμερα 

Ζωγραφίζοντας ενα λουλούδι

Προσγειώστε το ελικόπτερο χρησιμοποιώντας τα βελάκια

Ζωγραφίστε κάνοντας την γάτα να ακολουθεί το ποντίκι σας

Η γάτα ζωγραφίζει ενα ωραίο σχέδιο

Κυνηγώντας τον λαγό (βελάκια πάνω-κάτω για την κίνηση του κυνηγού και space για να πυροβολήσει)

O ανεμόμυλος

Ενας interactive διάλογος