Ακολουθώντας τις οδηγίες και τα βήματα που μάθαμε στην άσκηση 23 για το πρόγραμμα Scratch, εδώ θα δημιουργήσουμε μία κινούμενη εικόνα, ένα φαντασματάκι και θα προσθέσουμε κείμενο και ήχο.
Το Scratch είναι ένα περιβάλλον ανάπτυξης προγραμμάτων που έχει σαν σκοπό της διδασκαλία των βασικών αρχών του προγραμματισμού σε ένα ευχάριστο περιβάλλον. Είναι βασισμένο στο περιβάλλον Squeak κάτω από μια άδεια που δεν είναι ανοιχτού κώδικα αλλά freeware. To Scratch τρέχει σε εκδόσεις για Windows και Mac αλλά υπάρχουν πολλές εκδόσεις για Linux (έχουν εμφανιστεί πακέτα για OpenSUSE, Ubuntu, Debian και άλλα).
Το Scratch σχεδιάστηκε για εκπαίδευση και ψυχαγωγία, κατάλληλο για χρήση από την ηλικία των οκτώ ετών. Επιτρέπει στο χρήστη να δημιουργήσει εύκολα διαδραστικές ιστορίες, κινούμενα σχέδια, ηλεκτρονικά παιχνίδια, μουσική και ψηφιακή τέχνη. Τα παιδιά που προγραμματίζουν στο Scratch έρχονται σε επαφή με σημαντικές μαθηματικές και υπολογιστικές ιδέες, ενώ παράλληλα κατανοούν καλύτερα τη γενική διαδικασία του σχεδιασμού.
Το πρόγραμμα θα το βρείτε στην παρακάτω διεύθυνση ¨http://scratch.mit.edu/
Άνοιξε το πρόγραμμα Scratch.
Από τις καρτέλες "Έλεγχος" δίνετε οδηγίες για το πώς θα ξεκινάει η κίνηση.
Από την καρτέλα "Κίνηση" καθορίζετε την κατεύθυνση της κίνησης και τη διάρκειά της.
Από την καρτέλα «Όψεις» προσθέτετε το κείμενο.
Από την καρτέλα «Ήχος» προσθέτετε ήχο, τον οποίο μπορείτε να βρείτε έτοιμο στα αρχεία του Scratch ή μπορείτε να τον ηχογραφήσετε.
Το αποτέλεσμα θα είναι ένα φαντασματάκι που κινείται αργά στην αρχή για να μας τρομάξει στη συνέχεια με μια κραυγή, αλλά και να μας χαιρετίσει, δείχνοντάς μας ότι είναι άκακο.
Τα βήματα μπορείτε να τα δείτε στο αρχείο fantasmataki.sb
Αποθηκεύστε το αρχείο σας με κατάληξη .sb και ανεβάστε το στο ΠΣΔ ή στο dropbox. Στείλτε μας ένα σύνδεσμο προς το αρχείο αυτό.