Εισαγωγή
Στην εργασία αυτή θα δούμε πως μπορούμε να εισάγουμε διαφορετικό σκηνικό υπόβαθρο και αντικείμενα (μορφές) με απλό διάλογο.
Στόχος
Στόχος της εργασίας είναι η συγγραφή και δοκιμή κώδικα εντολών εισαγωγής σκηνικού υπόβαθρου, αντικειμένων (μορφών) περισσοτέρων του ενός και διαλόγων στο περιβάλλον του Scratch.
Πορεία Εργασίας
Α. Συγγραφή του κώδικα
Ακολουθούμε τις οδηγίες και τα βήματα που μάθαμε στις εργασίες της 24ης εβδομάδας για το πρόγραμμα Scratch και εκτελούμε τα παρακάτω:
1. Συνδεθείτε στην πλατφόρμα του Scratch.
2. Στο κάτω αριστερά παράθυρο κάντε κλικ στο τετραγωνάκι σκηνικό.
3. Μετά κάντε κλικ στο εικονίδιο (Διαλέξτε ένα υπόβαθρο από την βιβλιοθήκη).
4. Στο παράθυρο που ανοίγει Βιβλιοθήκη Υποβάθρων επιλέξτε το Κάτω από το νερό και διπλό κλικ στο underwater3.
5. Πηγαίνετε πάνω στο μενού και κάντε κλικ στο ψαλίδι (Διαγραφή)
Πηγαίνετε στο παράθυρο κάτω αριστερά που δείχνει την γνωστή γάτα και κάντε κλικ πάνω της για να διαγραφεί.
6. Πηγαίνετε στο παράθυρο αντικειμένων
και κάντε κλικ στο πρώτο εικονίδιο (Διαλέξτε ένα εικονίδιο από την βιβλιοθήκη)
Στο παράθυρο που ανοίγει Βιβλιοθήκη Αντικειμένων κάντε κλικ στην κατηγορία Ζώα και επιλέξτε τον κάβουρα Crab με διπλό κλικ.
7. Με τον ίδιο τρόπο επιλέξτε και τις άλλες μορφές που θα μας χρειαστούν: Fish1, Fish3, και Octopus.
8. Τώρα έχοντας όλες τις μορφές των ζώων στο παράθυρο Αντικείμενα και μέσα στο σκηνικό του βυθού σύρτε τα και τοποθετήστε τα όπως δείχνει η παρακάτω εικόνα:
9. Το Fish3 επειδή κοιτάζει προς τα δεξιά για να το γυρίσουμε προς τα αριστερά θα εργαστούμε όπως μάθαμε στην εργασία 29.1 με το στρίψιμο της γάτας.
10. Η τελική εικόνα πρέπει να είναι
11. Για κάθε ένα από τα ζώα- αντικείμενα θα γράψουμε ένα σενάριο χρησιμοποιώντας εντολές από τις καρτέλες "Συμβάντα" "Έλεγχος", και "Όψεις".
12. Κάντε ένα κλικ στη μορφή του κάβουρα Crab και στο χώρο του σεναρίου φέρτε τις παρακάτω εντολές:
Το κείμενο: "Χμ...Τι κρίμα που ξέχασαν την γιορτή μου" θα το πληκτρολογήσετε κάνοντας κλικ μέσα στο πλαίσιο του μπλοκ.
13. Για τα υπόλοιπα ζώα γράψτε το ίδιο σενάριο κάνοντας κλικ σε κάθε ένα από αυτά, με την ίδια διαδικασία. Η μορφή του θα είναι:
Την φράση Surpice!!! θα την πληκτρολογήσετε κάνοντας κλικ μέσα στο πλαίσιο του μπλοκ.
Β. Έλεγχος - "Τρέξιμο" του σεναρίου:
Με κλικ στην πράσινη σημαία θα τρέξουμε το πρόγραμμα.
Το αποτέλεσμα θα είναι πρώτα να εμφανιστεί ο κάβουρας που λέει: "Χμ...Τι κρίμα που ξέχασαν την γιορτή μου"
και κατόπιν εμφανίζονται οι φίλοι του που του κάνουν την έκπληξη λέγοντας "Surprice!!!".
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΩΣΕΤΕ !!
1. Αποθηκεύστε τη δημιουργία σας, με όλες τις παραπάνω εντολές και ρυθμίσεις, (όπως έχετε μάθει στην εργασία 24.1) με το όνομα "surprice-party_29.2".
2. Κάντε το έργο σας κοινόχρηστο κάνοντας κλικ στο
3. Κάντε κλικ στο
4. Στις Σημειώσεις και Ευχαριστίες γράψτε το ονοματεπώνυμό σας και το τμήμα σας.
5. Αντιγράψτε από τη γραμμή διευθύνσεων τη διεύθυνση της σελίδας.
Στείλτε μας ενεργό σύνδεσμο προς τη δημιουργία σας και στην υποβολή να αναφέρετε το όνομα χρήστη με το οποίο συνδέεστε στο scratch.