Αρχή

Μια "αριθμογραμμή" εκτός τόπου και χρόνου

Τα Learningapps είναι μια εύχρηστη γεννήτρια ασκήσεων με πλήθος δυνατοτήτων για δημιουργία διδακτικών – διαδραστικών παιχνιδιών, για τις Ξένες Γλώσσες, τις Θετικές Επιστήμες, την Ιστορία, τα Μαθηματικά κ.ο.κ. Παρέχουν μια μεγάλη ποικιλία από κουίζ  και κάθε χρήστης – δημιουργός μπορεί :
α. να δημιουργήσει ένα δικό του παιχνίδι ακολουθώντας τις οδηγίες,
β. να χρησιμοποιήσει
ελεύθερα κάποιο ήδη δημοσιευμένο,   ή
γ. να τροποποιήσει κάποιο δημοσιευμένο, προσαρμόζοντας το στις ανάγκες της τάξης του.

Μια χρήσιμη εφαρμογή είναι αυτή της δημιουργίας Αριθμογραμμής. Δημιουργούμε μια γραμμή με αριθμούς και ζητάμε από το μαθητή να ταιριάξει κάποια στοιχεία (έννοιες ή γεγονότα κ.ά.) με το σωστό αριθμό. Αυτό ενδείκνυται, για παράδειγμα, στην αξιολόγηση των μαθητών μας για το αν έχουν εμπεδώσει τη σωστή αλληλουχία γεγονότων στο μάθημά μας, π.χ. http://LearningApps.org/view1601699 εδώ οι μαθητές πρέπει να βάλουν στη σωστή χρονολογική σειρά τα γεγονότα της πρόσφατης γερμανικής ιστορίας με τη βοήθεια βίντεο και εικόνων, ή http://LearningApps.org/view629989 Οπότε:

1. Πηγαίνετε στην ιστοσελίδα www.learningapps.org και εγγραφείτε:
Από τις σημαίες πάνω δεξιά μπορείτε να προσαρμόσετε το μενού σε όποια γλώσσα θέλετε (δυστυχώς δεν διαθέτει περιβάλλον στα Ελληνικά). Επιλέγοντας Αγγλικά. πατάμε
login και Register New Account  προκειμένου να δημιουργήσουμε λογαριασμό για πρώτη φορά. Δίνουμε Username, Email, Passwordκαι κλικ στο Register Account.

2. Aφού εγγραφείτε (αν θέλετε δείτε το Tutorial) κάνετε κλικ στο Create App και στην επόμενη σελίδα που ανοίγει, στο κεντρικό πλαίσιο επιλογών (Sequence) πατώντας το βελάκι στα αριστερά ή στα δεξιά θα πλoηγηθείτε στα διαθέσιμα εργαλεία, ώσπου να βρείτε το Number Line.  Εκεί θα κάνετε κλικ στο  Create Νumber line.

3. Στο παράθυρο που ανοίγει συμπληρώνετε τίτλο, προαιρετικά περιγραφή, και την minimum και maximum τιμή, δηλαδή τα όρια της αριθμογραμμής.

Στο Pairs θα δηλώσουμε τα σωστά ζεύγη έννοιας και αριθμού που θα πρέπει αργότερα να ταιριάξουν οι μαθητές μας. Π.χ. για να εισάγουμε το ζεύγος "Γεγονός Α" - "1" ,  στο Element θα πατήσουμε το "Α Text", δίπλα θα γράψουμε  "Γεγονός Α", (στο Hint αν θέλουμε κείμενο βοήθειας) και στο Value θα εισάγουμε την τιμή "1".  Για εισαγωγή του επόμενου ζεύγους "Γεγονός Β" - "2", κλικ στο + Αdd another element  και ομοίως με πριν στο Element θα πατήσουμε το "Α Text", δίπλα θα γράψουμε  "Γεγονός Β" και στο Value θα εισάγουμε την τιμή "2". Έτσι θα ολοκληρώσουμε την εισαγωγή των σωστών ζευγών. Υπάρχει η δυνατότητα, αντί για κείμενο να εισάγουμε εικόνα, κείμενο που θα μετατραπεί σε ομιλία (Text to Speech - δυστυχώς αυτή η δυνατότητα δεν υποστηρίζει πληκτρολόγηση κειμένου στα Ελληνικά), αρχείο ήχου και βίντεο. Κάθε νέο στοιχείο-ζεύγος της αριθμογραμμής μπορεί να προστεθεί όπως είπαμε με το + Αdd another element. Τα στοιχεία που θα προσθέσουμε μπορούμε να τα μεταφορτώσουμε από τον υπολογιστή μας ή να τα "αλιεύσουμε" από το διαδίκτυο με τη βοήθεια της εφαρμογής.

Στο πεδίο Hint προαιρετικά προσθέστε ένα κείμενο βοήθειας που θα εμφανίζεται σε κάθε ερώτηση. Όταν τελειώσετε πατήστε Finish Editing and Preview App.

-- Μπορείτε να διατυπώσετε και να αποθηκεύσετε την άσκηση και στα Ελληνικά --

4. Αν θέλετε να κάνετε αλλαγές πατήστε Edit again και εφόσον είστε ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα, Save App.

5. Μετά την Αποθήκευση (Save App) εμφανίζεται στο κάτω μέρος της σελίδας η εικόνα που ακολουθεί, όπου μας δίνει τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις για να κοινοποιήσουμε την αριθμογραμμή μας, Weblink και Fullscreen-Link καθώς και κώδικα ενσωμάτωσης Embed Code ώστε να μπορούμε να ενσωματώσουμε το δημιούργημά μας σε κάποιο ιστότοπό μας ή blog. Για την παρούσα εργασία θα αντιγράψετε μόνο τη διεύθυνση για το Fullscreen-Link

Μας παρέχεται επίσης η δυνατότητα να δημοσιεύσουμε το παιχνίδι επιλέγοντας public App και συμπληρώνοντας το έγγραφο στο παράθυρο που ανοίγει (ΔΕΝ είναι ζητούμενο της εργασίας).

Για να παίξουμε (να ταιριάξουμε τα ζεύγη ενοιών και αριθμών) πιάνουμε κάθε item από την μπλε τελεία και το σέρνουμε για να το ενώσουμε με τον αριθμό που νομίζουμε. Για έλεγχο πατάμε το check solution. Τότε τα σωστά items πρασινίζουν, ενώ τα λάθος κοκκινίζουν. Μπορούμε να επαναλάβουμε το παιχνίδι, όσες φορές θέλουμε…

Δημιουργία παραλλαγής σε υπάρχουσα αριθμογραμμή

Tα Learningapps μας παρέχουν επιπλέον τη δυνατότητα, αντί να δημιουργήσουμε ένα κουίζ από την αρχή, να διαφοροποιήσουμε ένα δικό μας ή και κάποιο άλλο κουίζ από την τράπεζα που διαθέτει ο ιστότοπος, αφού πάνω ακριβώς από τους συνδέσμους υπάρχει η επιλογή Create similar App, με την οποία επιστρέφουμε στο μενού δημιουργίας.

Εκεί μπορούμε να αλλάξουμε όποια στοιχεία θέλουμε και να αποθηκεύσουμε ξανά την καινούρια άσκηση με άλλο όνομα, παίρνοντας βέβαια ένα νέο σύνδεσμο Fullscreen-Link.

Τι θα παραδώσετε :  Στην υποβολή της εργασίας θα μας δώσετε δυο ενεργούς συνδέσμους :
1.
Το Fullscreen-Link της πρωτότυπης αριθμογραμμής, που θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 5 στοιχεία (γεγονότα κ.ά.) σχετικά με το μάθημά σας   και
2. Το Fullscreen-Link  μιας δεύτερης αριθμογραμμής με άλλο όνομα, την οποία δημιουργήσατε αλλάζοντας την πρώτη αριθμογραμμή σας και θα έχετε τροποποιήσει τουλάχιστον 3 στοιχεία (έννοιες, γεγονότα κ.ά.), όπως περιγράφηκε παραπάνω.

Προσοχή: Οι δυο παραπάνω σύνδεσμοι θα μας οδηγούν στις αριθμογραμμές που δημιουργήσατε, σε προβολή πλήρους οθόνης. (Αυτό άλλωστε εξασφαλίζει ο σύνδεσμος FullScreen Link).

Παράδειγμα ολοκληρωμένης εργασίας:

http://LearningApps.org/view1601630     και      http://LearningApps.org/view1601655

(Στο παράδειγμα, η 1η εκδοχή της άσκησης απευθύνεται σε μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, ενώ η 2η εκδοχή με τις εικόνες εξετάζει αν οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου έχουν εμπεδώσει το λεξιλόγιο για τα τρόφιμα και τα ποτά).

Καλές δημιουργίες και καλή διασκέδαση!!!