Αρχή

Σχετικά με αυτήν την εργασία :

Η ενασχόληση σας με την εργασία αυτή θα σας δώσει την δυνατότητα να συνδυάσετε αλλά και να εμπλουτίσετε γνώσεις που ήδη έχετε δει σε προηγούμενες εργασίες. Ταυτόχρονα θα ασχοληθείτε με τα "πρόσθετα" μαθαίνοντας έτσι πως γνωστές εφαρμογές αν συνδυαστούν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ειδικά στην εκπαίδευση. 

Λόγω των αυξημένων απαιτήσεων της εργασίας ενδέχεται να χρειαστεί να ανατρέξετε σε προηγούμενες γνώσεις αλλά και να απαιτηθεί περισσότερος χρόνος σε σχέση με τις άλλες εργασίες. Μην ξεχνάτε ότι δεν είναι υποχρεωτικό η εργασία να τελειώσει την ίδια εβδομάδα που αναρτήθηκε αλλά έχετε περιθώριο μέχρι και το τέλος του σεμιναρίου.

Η εργασία αυτή "χρειάζεται" την συνεργασία μεταξύ σας

Bloom’s taxonomy

Υπάρχουν διάφορα στάδια «μάθησης» αλλά και συγκεκριμένες διαδικασίες που θα επιτύχουν το ποθητό αποτέλεσμα μάθησης. Άρα ο χρόνος που αφιερώνουμε είναι αρκετός αλλά πολλές φορές δεν φτάνει.

Ένα από αυτά που μας απασχολεί πολύ χρόνο είναι και οι βαθμολογήσεις. Πόσες φορές δεν έχουμε αγχωθεί που δεν φτάνει ο χρόνος για να βαθμολογηθούν τόσες εργασίες που έχουμε δώσει στους μαθητές μας ;

Στην εργασία αυτή θα δούμε πως με την χρήση κάποιων επί πλέον πρόσθετων μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα έγγραφα Google ώστε να μας βοηθήσουν να αυτοματοποιήσουμε κάποιες χρονοβόρες εργασίες όπως π.χ. η  αποστολή ασκήσεων στους μαθητές αλλά και η συλλογή τους , η διόρθωση τους και τέλος η αποστολή ανατροφοδοτήσεων. Αυτή η εργασία θα σας δώσει επίσης την δυνατότητα να συνεργαστείτε με κάποιους συμμαθητές σας

Όπως έχετε καταλάβει αυτό που ήδη έχουμε κάνει με όλες αυτές τις web 2.0 εφαρμογές είναι η μετατροπή της διδασκαλίας «από την έδρα» (εκεί δηλ. που ο εκπαιδευτικός ήταν στο κέντρο της εκπαίδευσης) σε μια νέα μορφή που είναι ένα μεικτό μοντέλο μεταξύ της «παλιάς διδασκαλίας» και αυτής με την χρήση της τεχνολογίας που έχει όμως σαν κέντρο τον μαθητή. Αυτό ονομάζεται blended classroom

Η Google πρόσφατα παρουσίασε το Google Classroom , μια λύση ειδικά για τους εκπαιδευτικούς που δυστυχώς δεν μπορούμε να δούμε στο παρόν σεμινάριο λόγω προαπαιτούμενων . Όμως με την εργασία αυτή θα πάρουμε μια μικρή γεύση χρησιμοποιώντας παρόμοια εργαλεία ανακαλύπτοντας έτσι τις δυνατότητες που έχουμε χρησιμοποιώντας τις web 2.0  εφαρμογές

Τι θα χρησιμοποιήσουμε σε αυτήν την εργασία

  1. Το Google Drive
  2. To Gmail
  3. Κάποια πρόσθετα που εγκαθίσταται στον Η/Υ μας και συνεργάζονται με τα έγγραφα της Google (Google Docs) διευρύνοντας αυτά που μπορούμε να κάνουμε
  4. Τα rubrics

Τι είναι τα rubrics ;

Τι είναι το Doctopus ;

Τι είναι το gClassFolders

Τι είναι το Goobric

Τι είναι καλό να γνωρίζετε και ποια είναι τα προαπαιτούμενα αν το σενάριο αυτό το χρησιμοποιήσετε στην τάξη

 Ολοκληρώνοντας την εργασία αυτή θα είστε σε θέση  

Επισήμανση :  Παρακάτω θα δείτε τα βήματα για την υλοποίηση της εργασίας. Πριν καλό είναι να δείτε τα videos που αναφέρονται παρακάτω. Η εργασία υλοποιείται ΜΟΝΟ με Chrome.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ:  Όποιος ενδιαφέρεται να δει τα videos αυτά εύκολα και συγκεντρωμένα σε Android smartphone με μια εφαρμογή που έχουμε δημιουργήσει για εσάς ας διαβάσει σχετικές οδηγίες από ΕΔΩ 

Επίσης οι οδηγίες περιγράφονται και σε ενα video που μπορείτε να δείτε ΕΔΩ

(οι οδηγίες αλλά και το σχετικό video για το προαιρετικό αυτό βήμα αναφέρονται και κάτω από την εργασία στο menu των εργασιών)

Τι πρέπει να κάνετε για την υλοποίηση της εργασίας

  1. Κάνετε login στο drive.google.com με τον λογαριασμό σας του Gmail που χρησιμοποιείτε στο σεμινάριο (θα χρησιμοποιήσετε αποκλειστικά το Chrome)
  2. Πηγαίνετε στο Google Drive
  3. Δημιουργείστε ένα νέο Λογιστικό φύλλο (Υπολογιστικό φύλλο Google)
  4. Πηγαίνετε στην επιλογή «Πρόσθετα – Λήψη πρόσθετων»
  5. Αναζητήστε το πρόσθετο «Doctopus» και εγκαταστήστε το αποδεχόμενοι ότι σας ζητήσει
  6. Πηγαίνετε στην επιλογή «Πρόσθετα – Doctopus - Setup»
  7. Επιλέξτε «Select roster – Build a new roster»
  8. Επιλέξτε «Select method – on this sheet»
  9. Επιλέξτε «Create roster»
  10. Στις στήλες «First name» , «Last name» και «Email» θα γράψετε το όνομα , το επίθετο και το Gmail από 2 συμμαθητές σας καθώς και αυτά από όλους τους βαθμολογητές του τμήματος σας.  (Επισήμανση : Προσέξτε να μην αλλάξετε τους τίτλους από τις στήλες)
  11. Πατήστε «Refresh»
  12. Στο «Set roster name» δώστε σαν όνομα στην τάξη σας το «Teach on line»
  13. Επιλέξτε «Create class folders»
  14. Πατήστε το «Create and share folders»
  15. Όταν τελειώσει η δημιουργία πατήστε το «Save roster and continue»
  16. Στο «Select sharing type» επιλέγετε το «individual-all the same»
  17. Στο «whole class access level» αφήνετε το προτεινόμενο «no access»
  18. Στο «Assigned student access  class access level» αφήνετε το προτεινόμενο «allow edit»
  19. Αφήνετε τσεκαρισμένο το «Editors cannot change sharing permissions»
  20. Πατάτε «Save and continue»
  21. Δημιουργήστε ένα νέο Έγγραφο Google με μια υποτιθέμενη εργασία που θα δώσετε στους μαθητές σας και αντιγράψτε την στο φάκελο «To Drive μου – Teach on Line – Teacher-Teach on line» (αυτό μπορείτε να το κάνετε ανοίγοντας μια νέα καρτέλα ώστε να μην χρειαστεί να σταματήσετε την εγκατάσταση)
  22. Στο «Select template file or folder» επιλέξτε το αρχείο που δημιουργήσατε στο προηγούμενο βήμα
  23. Πατήστε «Save and continue»
  24. Επιλέξτε το «Notify document EDITORS immediately upon sharing and re-sharing» (Σε νεώτερες εκδόσεις θα βλέπετε το "Send sharing notification to authors")
  25. Στο «include a note» γράψτε κάτι προς τους μαθητές σας
  26. Πατήστε στο «Create new folder»
  27. Πατήστε «Save and continue»
  28. Πατήστε «Run copy and share» και βεβαιωθείτε ότι δημιουργήθηκαν αυτά που πρέπει
  29. Δημιουργήστε ένα rubric (Λογιστικό φύλλο με τους κανόνες βάσει των οποίων θα βαθμολογήσετε την εργασία σας) και αποθηκεύστε το στον ίδιο φάκελο που βάλατε και την εργασία
  30. Πατήστε «Attach Goobric»
  31. Πατήστε στο «Step 1: Install the Goobric Chrome Extension if you haven’t already» και εγκαταστήστε το
  32. Πατήστε στο «Step 2: Authorize the Goobric web app» και αποδεχτείτε αυτά που θα σας προτείνει
  33. Πατήστε «Select your rubric» και επιλέξτε το rubric που έχετε δημιουργήσει
  34. Επιλέξτε «Attach Goobric to this assignment»
  35. Παρακινήστε τους συμμαθητές στους οποίους στείλατε την εργασία σας να γράψουν υποτιθέμενες απαντήσεις στο Google έγγραφο που θα έχουν παραλάβει . (οι επιμορφωτές σας δεν χρειάζεται να απαντήσουν) Εσείς θα τσεκάρετε συχνά εάν έχουν απαντήσει και όταν γίνει αυτό θα «κλειδώσετε» τις εργασίες για βαθμολόγηση. (θα πατήσετε δηλ. το «Embargo Docs for grading» αφού ανοίξετε το φύλλο με τους μαθητές και καλέσετε από τα πρόσθετα το Doctopus)
  36. Μπείτε μετά στις 2 εργασίες των συμμαθητών σας
  37. Πατήστε το «εικονίδιο του Goobric» από πάνω δεξιά ενώ είστε μέσα σε μια εργασία και καλέστε το rubric με το οποίο την είχατε συσχετίσει
  38. Βαθμολογήστε τις
  39. Πατήστε σε κάθε μια το «email rubric score to …» καθώς και το «Submit and paste to Doc»
  40. Βάλτε τον τελικό βαθμό σε κάθε «μαθητή» σας στη στήλη «Grade» (δεν χρειάζεται να βάλετε βαθμό στους εκπαιδευτές σας)
  41. Εξαιρέστε τους εκπαιδευτές σας πατώντας σε αυτούς το «Exclude»
  42. Πατήστε το «Send feedback email» και αφού αλλάξετε εάν θέλετε κάτι σε αυτά που προτείνει πατήστε το «Send emails» ώστε να επιστρέψουν οι διορθωμένες εργασίες στους «μαθητές» σας.
  43. Μπείτε στις διορθωμένες εργασίες των μαθητών σας και δώστε πλήρη πρόσβαση στους εκπαιδευτές σας (από το «Κοινή χρήση» που είναι πάνω δεξιά)
  44. Δώστε επίσης πρόσβαση στους εκπαιδευτές σας (αυτούς που έχετε ορίσει στην «τάξη» σας) στο αρχείο που είχατε δημιουργήσει στην αρχή με όλα τα ονόματα της τάξης σας

 Τι πρέπει να παραδώσετε

Για να θεωρηθεί η εργασία σας σωστή θα πρέπει

 

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ !!

Επειδή ενδέχεται η εργασία σας να μην προλάβει να διορθωθεί από κάποιον εκπαιδευτή του τμήματος σας μέσα στις 3 πρώτες ημέρες που θα την στείλετε , τότε μπορεί να την διορθώσει οποιοσδήποτε εκπαιδευτής από οποιοδήποτε τμήμα της Ελλάδος. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να τον αναζητήσετε και να τον ενημερώσετε ότι θέλετε να σας βαθμολογήσει την εργασία. Ισχύει βέβαια και το αντίστροφο. Να λάβετε μια ειδοποίηση από έναν βαθμολογητή ότι θέλει να βαθμολογήσει την εργασία σας. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να τον εντάξετε και αυτόν στην τάξη σας δίνοντας του τα απαραίτητα δικαιώματα  (αυτό πρέπει να γίνει γιατί στα πλαίσια της προστασίας των μαθητών κανείς - με τον τρόπο που έχουμε υλοποιήσει την εργασία μας - δεν μπορεί να δει τις εργασίες των άλλων , μια που όλοι εμείς παίζουμε το ρόλο του μαθητή στην εργασία αυτή άρα κάθε εργασία μπορεί να την δει μόνο ο μαθητής που την έκανε και ο καθηγητής του).

Επίσης στο τέλος θα πρέπει να του δώσετε πλήρη δικαιώματα και στο αρχείο με τους μαθητές σας ώστε να μπορέσει να το ελέγξει

Για να δείτε τους βαθμολογητές ανά τμήμα κάντε κλικ εδώ.

  

Future school has no walls  -  Καλές βαθμολογήσεις !