Εργασία: Γνωριμία με το πρόγραμμα diigo για οργάνωση ιστοσελίδων και πληροφοριών.
Το diigo είναι μια δωρεάν διαδικτυακή υπηρεσία –με επιπλέον δυνατότητες έναντι πληρωμής- η οποία δίνει μια πληθώρα από δυνατότητες στους χρήστες της όπως μαρκάρισμα ιστοσελίδων , απομόνωση σημείων ή και εικόνων, οργάνωση των πληροφοριών μας. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και ως τράπεζα ιδεών (!) προκειμένου άτομα που ανήκουν σε μια κοινότητα (π.χ εκπαιδευτικοί ίδιας ειδικότητας) να ανταλλάσσουν ιδέες, κείμενα, πρακτικές , εργασίες, άρθρα κτλ.
Εμείς μέσα από αυτή την εργασία θα μάθουμε τα ακόλουθα:
Οδηγίες:
i. Για να εγγραφείτε θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε είτε τον chrome είτε τον Mozilla.
ii. Πηγαίνετε στη διεύθυνση https://www.diigo.com/
iii. Επιλέξτε Get Diigo Now. Free! και στη συνέχεια πατάτε create account όπου δημιουργείτε τον λογαριασμό σας και καταχωρείτε τα στοιχεία σας.
iv. Ακολουθήστε τις οδηγίες προκειμένου να εγκαταστήσετε το diigo στη γραμμή διευθύνσεων.
Προσοχή! Όταν πατήσετε τον σύνδεσμο που σας έχει σταλεί στο email σας , για να ενεργοποιηθεί ο λογαριασμός σας θα σας εμφανιστεί ένα παράθυρο pop up που θα σας ζητάει να εγκαταστήσετε το diigo.
v. Εσείς πατάτε install.
(Συμβουλή: Σε περίπτωση που δεν συμβεί αυτό, πηγαίνετε ξανά στον λογαριασμό σας στο email και ξαναπατήστε τον σύνδεσμο ενεργοποίησης. Αν ούτε και τότε σας εμφανιστεί το παράθυρο , θα συνδεθείτε με το chromewebstore, θα αναζητήσετε diigo web και στη συνέχεια θα κάνετε εγκατάσταση πατώντας το πλήκτρο add. Για να βεβαιωθείτε ότι έχετε κάνει σωστά την εργασία μέχρι στιγμής, θα πρέπει να σας εμφανίζεται στη γραμμή διευθύνσεων το εικονίδιο του diigo).
vi. Αφού το εγκαταστήσετε, για να πάρετε μία ιδέα τι μπορείτε να κάνετε με το diigo καθώς και τι πρέπει να κάνετε για το ένα μέρος της εργασίας σας, ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο και παρακολουθήστε το βίντεο (κλικ πάνω στο diigo video- instructions )
Για αυτήν την εργασία που χωρίζεται σε δύο μέρη:
Θα μας παραδώσετε τον ενεργό σύνδεσμό σας στο diigo ο οποίος θα μας οδηγεί στα ακόλουθα :
v ένα καταχωρημένο άρθρο στην βιβλιοθήκη (library) που θα έχετε επεξεργαστεί και στο οποίο θα πρέπει:
α) να έχετε επισημάνει μία περιοχή με υπογραμμιστή (highlighter) και να έχετε προσθέσει και μία σημείωση (sticky note)
β) να απομονώσετε ένα κομμάτι με screenshot και να γράψετε ένα σχόλιο.
v Στη συνέχεια θα πρέπει να κάνετε τουλάχιστον τέσσερις ακόμα καταχωρήσεις (δύο εικόνες και τρία άρθρα με διαφορετική θεματολογία-όλα από διαφορετικές πηγές) χωρίς να τις επεξεργαστείτε.
Σκοπός του δεύτερου μέρους αυτής της εργασίας και να χωρίσετε και να οργανώσετε και τις συνολικά έξι (6) καταχωρήσεις σε δύο- τρεις κατηγορίες (όποιες κατηγορίες επιθυμείτε εσείς ανάλογα με τα θέματα που έχετε επιλέξει στα άρθρα σας ή στις εικόνες) ακολουθώντας τα βήματα που περιγράφονται παρακάτω.
Πώς οργανώνουμε την βιβλιοθήκη μας όταν έχουμε πολλές καταχωρήσει
I. Επιλέγουμε την καρτέλα My outliners και στη συνέχεια + create outliner.
II. Στο παράθυρο που εμφανίζεται γράφουμε στο πεδίο ένα τίτλο για τον φάκελο που θέλουμε να ανοίξουμε και πατάμε create.
III. Έπειτα από τη γραμμή εργαλείων που εμφανίζεται επιλέγουμε το δεύτερο εικονίδιο από αριστερά (add diigo item) και με τη μέθοδο drag and drop σέρνουμε από το αριστερό πλαίσιο στη δεξιά επιφάνεια όσες καταχωρήσεις θα μπουν κάτω από τον τίτλο που δώσαμε. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία και για τις υπόλοιπες κατηγορίες.
Σημείωση:
Αν σας ενδιαφέρει τελικά αυτό το εργαλείο μπορείτε στα παρακάτω βίντεο να δείτε πώς μπορείτε να το αξιοποιήσετε είτε με συναδέλφους σας για ανταλλαγή απόψεων και ιδεών είτε στην τάξη σας με τους μαθητές σας, μπορείτε να πάρετε επιπλέον ιδέες ακολουθώντας τους παρακάτω συνδέσμους:
https://www.youtube.com/watch?v=dAb4FbAKMYY (για ανταλλαγή ιδεών)
https://www.youtube.com/watch?v=dAb4FbAKMYY (για χρήση με τους μαθητές)