Αρχή

Εργασία Π29.3: Χρήση μεταβλητών στο Scratch (Βασισμένη στην εργασία του Μπάρτζη-Βόλος)

Εισαγωγή
Στην εργασία αυτή θα δούμε πως μπορούμε να ορίσουμε και να χρησιμοποιήσουμε μεταβλητές στο scratch. Με την χρήση εμφωλευμένου βρόχου (βρόχος μέσα σε βρόχο) θα δημιουργήσουμε σχήμα τύπου fractal. .
Στόχος

Στόχος της εργασίας είναι η συγγραφή και δοκιμή κώδικα εντολών χρήσης μεταβλητών στο περιβάλλον του Scratch.

Πορεία Εργασίας

Α. Συγγραφή του κώδικα

Ακολουθούμε τις οδηγίες και τα βήματα που μάθαμε  στις εργασίες της 24ης εβδομάδας για το πρόγραμμα  Scratch και εκτελούμε τα παρακάτω: 

1. Συνδεθείτε στην πλατφόρμα του Scratch.

2. Επιλέξτε Δημιουργία

3. Από τις καρτέλες: " Συμβάντα" "Έλεγχος", "Κινήσεις","'Οψεις" "Σχεδιασμοί", "Τελεστές" και "Δεδομένα"

επιλέξτε και σύρετε στο χώρο του σεναρίου τις κατάλληλες εντολές,

ώστε να έχετε την παρακάτω μορφή:

Η εντολή  "εμφανίσου" εμφανίζει την μορφή της γάτας στο χώρο που τρέχει το πρόγραμμα,

ενώ η "εξαφανίσου" την εξαφανίζει.

Η εντολή "καθάρισε" διαγράφει ότι έχει σχεδιαστεί προηγουμένως.

4. Κάντε κλικ στα "Δεδομένα" για να δημιουργήσουμε την μεταβλητή  που χρειαζόμαστε.

5. Κάντε κλικ στο Δημιουργήστε μια μεταβλητή και στο παράθυρο που ανοίγει

πληκτρολογήστε το λατινικό x στο Όνομα μεταβλητής και κλικ στο ΟΚ.

6. Θα κάνουμε τσεκ  στο x  για να βλέπουμε την μεταβολή του στο παράθυρο αριστερά όταν τρέξουμε το πρόγραμμα.

7. Όταν επιλέξουμε το μπλόκ του τελεστή θα το σύρουμε και θα το τοποθετήσουμε μέσα στο

στο πρώτο λευκό κυκλάκι θα πληκτρολογήσουμε το 100 και στο άλλο θα σύρουμε και θα τοποθετήσουμε την μεταβλητή x από τα "Δεδομένα"

8. Για να αλλάξουμε το χρώμα της πένας στην εντολή

πριν την φέρουμε στον χώρο του σεναρίου κάντε κλικ στο Σχεδιασμοί.

Παρατηρούμε ότι με κάθε κλικ αλλάζει το χρώμα της πένας. Έτσι θα επιλέξετε το αρχικό χρώμα που σας αρέσει.

Στο έτοιμο πρόγραμμα παρατηρήστε τους δύο βρόγχους επανάληψης, ο ένας μέσα στον άλλον (εμφωλευμένοι βρόγχοι). Ο εξωτερικός θα τρέξει 4 φορές, ενώ ο εσωτερικός 100. 

Β. Έλεγχος - "Τρέξιμο" του σεναρίου:

Με κλικ στην πράσινη σημαία θα τρέξουμε το πρόγραμμα.

Το αποτέλεσμα θα είναι να εμφανιστεί η γάτα και να σχεδιάσει το φράκταλ.

και τέλος να εξαφανιστεί.

Τα χρώματα του φράκταλ θα είναι σχετικά με το αρχικό χρώμα που θα επιλέξετε. 

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΩΣΕΤΕ !!

1. Αποθηκεύστε τη δημιουργία σας, με όλες τις παραπάνω εντολές και ρυθμίσεις, (όπως έχετε μάθει στην εργασία 24.1) με το όνομα "fractal_29.3".

2. Κάντε το έργο σας κοινόχρηστο κάνοντας κλικ στο


3. Κάντε κλικ στο

 

4. Στις Σημειώσεις και Ευχαριστίες γράψτε το ονοματεπώνυμό σας και το τμήμα σας.

5. Αντιγράψτε από τη γραμμή διευθύνσεων τη διεύθυνση της σελίδας.

6. Στην υποβολή σας στείλτε μας τον ενεργό σύνδεσμο της δημιουργία σας.