Αρχή

Εργασία Π29.1:Χρήση αισθητήρα ήχου στο Scratch (Βασισμένη στην εργασία του Μήτραινα - Β' Αθήνας)

Εισαγωγή

Σ' αυτή την εργασία θα δούμε:

1. Πως χρησιμοποιούμε μια δομή επανάληψης (βρόγχος) με συνθήκη για να αλλάζουμε  ενδυμασίες στη γνωστή γάτα του scratch.

(Αν θέλετε να θυμηθείτε την έννοια του βρόγχου επανάληψης δείτε την εργασία 24.2 )

2. Την χρήση του μικρόφωνου του υπολογιστή ως αισθητήρα ήχου.

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η παρουσία συνδεδεμένου μικροφώνου στον υπολογιστή μας. (Στους φορητούς υπολογιστές υπάρχει ενσωματωμένο. Εάν δεν σας ικανοποιεί  το αποτέλεσμα χρησιμοποιήστε ένα εξωτερικό).

Στόχος

Στόχος της εργασίας είναι η συγγραφή και δοκιμή κώδικα εντολών:

α. Δομής επανάληψης (βρόγχος) με συνθήκη και

β. Λειτουργίας αισθητήρα.

στο περιβάλλον του scratch.

Πορεία Εργασίας

Α. Συγγραφή του κώδικα

Ακολουθώντας τις οδηγίες και τα βήματα που μάθαμε  στις εργασίες της εβδομάδας 24 για το πρόγραμμα  Scratch, η γάτα του scratch θα αλλάξει "ενδυμασία" όταν η ένταση του μικροφώνου είναι μεγαλύτερη από το επίπεδο που έχουμε ορίσει στο σενάριο.

1. Συνδεθείτε στην πλατφόρμα του Scratch.

2. Επιλέξτε Δημιουργία

3. Από τις καρτέλες: " Συμβάντα" "Έλεγχος", "Κίνηση", "Όψεις", "Τελεστές" και "Αισθητήρες"

επιλέξτε και σύρετε στο χώρο του σεναρίου τις κατάλληλες εντολές,

ώστε να έχετε την παρακάτω μορφή:


 

Από τους Τελεστές επιλέξτε το block και

σύρτε το μεταξύ της λέξης εάν και τότε της εντολής 

Στους Aισθητήρες επιλέξτε το block και σύρτε το μέσα στο πρώτο τετραγωνάκι του block

Κάντε κλικ μέσα στο δεύτερο τετραγωνάκι και πληκτρολογήστε την τιμή 20

Β. Έλεγχος - "Τρέξιμο" του σεναρίου:

Με κλικ στην πράσινη σημαία 

θα τρέξουμε το πρόγραμμα.

(Αν σας ζητηθεί να επιτρέψετε στον flash player την πρόσβαση στο μικροφωνό σας.)

Παρατηρείστε ότι, όταν μιλήσετε δυνατά στο μικρόφωνο (ή ο ήχος στο χώρο σας είναι μεγαλύτερος από την ένταση που ορίσαμε "20"), η γάτα κινείται και αλλάξει ενδυμασία (μοιάζει να τρέχει).  

Αν δεν έχουμε τα παραπάνω αποτελέσματα, πειραματιζόμαστε αλλάζοντας την τιμή (μεγαλύτερη-μικρότερη).

Θα παρατηρήσετε ακόμη ότι όταν η μορφή μας φτάσει στα όρια της επιφάνειάς μας, γυρνάει πίσω (αλλάζει κατεύθυνση) αλλά γυρίζει ανάποδα και συνεχίζει.

 Δεν θέλουμε να συμβαίνει αυτό, οπότε κάντε τα εξής:

1. Στο εικονίδιο

πατήστε το i 

2. Πατήστε το κουμπί με τo διπλό βέλος <--> που υπάρχει στις επιλογές Άξονας Περιστροφής

 

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΩΣΕΤΕ !!

1. Αποθηκεύστε τη δημιουργία σας, με όλες τις παραπάνω εντολές και ρυθμίσεις, (όπως έχετε μάθει στην εργασία 24.1) με το όνομα "sound-sensor_29.1".

2. Κάντε το έργο σας κοινόχρηστο κάνοντας κλικ στο

3. Κάντε κλικ στο

 

4. Στις Σημειώσεις και Ευχαριστίες γράψτε το ονοματεπώνυμό σας και το τμήμα σας.

5. Αντιγράψτε από τη γραμμή διευθύνσεων τη διεύθυνση της σελίδας.

6. Στην υποβολή σας στείλτε μας τον ενεργό σύνδεσμο της δημιουργία σας.