Αρχή

Εργασία Π29.15: Άρτιος - Περιττός´Ελεγχος αριθμού (Βασισμένη σε εργασία της Λαμπροπούλου Γεωργίας του 8ου ΓΕΛ Πατρών)

Εισαγωγή
Στην εργασία αυτή θα δούμε πως μπορούμε ελέγχουμε την αρτιότητα ενός αριθμού χρησιμοποιώντας την εντολή ελέγχου "Εάν ... τότε ... Αλλιώς" στο scratch..
Στόχος

Στόχος της εργασίας είναι η συγγραφή και δοκιμή κώδικα με την εντολή "Εάν ... τότε ... Αλλιώς" στο περιβάλλον του Scratch.

Πορεία Εργασίας

Α. Συγγραφή του κώδικα

Ακολουθούμε τις οδηγίες και τα βήματα που μάθαμε  στις εργασίες της 24ης εβδομάδας για το πρόγραμμα  Scratch και εκτελούμε τα παρακάτω: 

1. Συνδεθείτε στην πλατφόρμα του Scratch.

2. Επιλέξτε Δημιουργία

3. Στο κάτω αριστερά παράθυρο κάντε κλικ στο τετραγωνάκι σκηνικό (stage).

4. Μετά κάντε κλικ στο εικονίδιο (Διαλέξτε ένα υπόβαθρο από την βιβλιοθήκη).

5. Στο παράθυρο που ανοίγει Βιβλιοθήκη Υποβάθρων επιλέξτε  το Outdoors και διπλό κλικ στο School1

6. Αλλάξτε την μορφή από την γνωστή γάτα στο "μαθητή" sam (Θα τον βρείτε στην βιβλιοθήκη μορφών People

7. Από τις καρτέλες: " Συμβάντα" "Έλεγχος", "Κινήσεις","'Οψεις" "Σχεδιασμοί", "Τελεστές" και "Δεδομένα"

επιλέξτε και σύρετε στο χώρο του σεναρίου τις κατάλληλες εντολές,

ώστε να έχετε την παρακάτω μορφή:


4. Κάντε κλικ στα "Δεδομένα" για να δημιουργήσουμε την μεταβλητή  που χρειαζόμαστε.

5. Κάντε κλικ στο Δημιουργήστε μια μεταβλητή και στο παράθυρο που ανοίγει

πληκτρολογήστε το λατινικό x στο Όνομα μεταβλητής και κλικ στο ΟΚ.

6. Θα κάνουμε τσεκ  στο x  για να βλέπουμε την μεταβολή του στο παράθυρο αριστερά όταν τρέξουμε το πρόγραμμα.

7. Όταν επιλέξουμε το μπλόκ του τελεστή  θα το σύρουμε και θα το τοποθετήσουμε μέσα στο

στο πρώτο λευκό τετραγωνάκι του τελεστή

όπου στο δεύτερο τετραγωνάκι θα πληκτρολογήσουμε το 0

Στο πρώτο κυκλάκι οποθετήσουμε την μεταβλητή x από τα "Δεδομένα" και στο δεύτερο το 2


Β. Έλεγχος - "Τρέξιμο" του σεναρίου:

Με κλικ πάνω στο παιδάκι θα εμφανιστεί το συννεφάκι διαλόγου "Δώσε ένα αριθμό".

Εισάγοντας  έναν αριθμό και κλικ στο V (check) θα εμφανιστεί η απάντηση Άρτιος ή Περιττός.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΩΣΕΤΕ !!

1. Αποθηκεύστε τη δημιουργία σας, με όλες τις παραπάνω εντολές και ρυθμίσεις, (όπως έχετε μάθει στην εργασία 24.1) με το όνομα "Odd-Even_29.15".

2. Κάντε το έργο σας κοινόχρηστο κάνοντας κλικ στο


3. Κάντε κλικ στο

 

4. Στις Σημειώσεις και Ευχαριστίες γράψτε το ονοματεπώνυμό σας και το τμήμα σας.

5. Αντιγράψτε από τη γραμμή διευθύνσεων τη διεύθυνση της σελίδας.

6. Στην υποβολή σας στείλτε μας τον ενεργό σύνδεσμο της δημιουργία σας.