Δομή επανάληψης με ήχο και χρώμα στο Scratch
Σκοπός της εργασίας αυτής είναι:
Πριν ξεκινήσετε την εργασία θα πρέπει:
Περιβάλλον εργασίας scratch 2.0
Πιο συγκεκριμένα, οι επιμέρους εκπαιδευτικοί στόχοι της εργασίας είναι:
Πορεία Εργασίας
Α. Συγγραφή του κώδικα
1. Ανοίγουμε το Scratch (με τη χρήση σύγχρονου φυλλομετρητή π.χ. chrome, Mozilla, και ενημερωμένη έκδοση του adobe flash player) στον υπολογιστή μας και συνδεόμαστε στο λογαριασμό μας.
2. Από την παλέτα εντολών (κέντρο της οθόνης) και από την επιλογή "Συμβάντα" παίρνουμε το "όταν στο (πράσινη σημαία) γίνει κλικ". Στη συνέχεια το φέρνουμε στα Σενάρια (περιοχή σεναρίων) δεξιά στην οθόνη.
2. Από την παλέτα εντολών και από το "Κινήσεις" παίρνουμε το "πήγαινε στη θέση x:0 και y:0" και το ενώνουμε με την προηγούμενη εντολή.
3. Από την παλέτα εντολών και από το " Σχεδιασμοί Πένας¨ παίρνουμε το "καθάρισε" και το ενώνουμε όπως πριν.
4. Από την παλέτα εντολών και από το " Σχεδιασμοί Πένας" παίρνουμε το ''κατέβασε την πένα'' (ενώνουμε)
5. Από την παλέτα εντολών και από το " Σχεδιασμοί Πένας" παίρνουμε το "όρισε μέγεθος πένας σε 1" .Με κλικ πάνω στον αριθμό τον αλλάζουμε σε "όρισε μέγεθος πένας σε 2" (ενώνουμε)
6. Από την παλέτα εντολών και από το " ήχοι" παίρνουμε το " όρισε το μουσικό όργανο σε 1"(ενώνουμε)
7. Από την παλέτα εντολών και από την επιλογή "Έλεγχος" παίρνουμε το "επανάλαβε 10 "(ενώνουμε)
8. Από την παλέτα εντολών και από το " ήχοι" παίρνουμε το "Παίξε νότα ... για ....χρόνους" και αλλάζουμε τη νότα σε 48 και τους χρόνους σε 0.2 (ενώνουμε μέσα στην εντολή "επανάλαβε ")
9. Από την παλέτα εντολών και από την επιλογή "Έλεγχος" παίρνουμε το "επανάλαβε 10 "και το αλλάζουμε σε "επανάλαβε 6 " (ενώνουμε με την εντολή " παίξε νότα… ")
10. Από την παλέτα εντολών και από το "Κινήσεις" παίρνουμε το "κινήσου 10 βήματα" και το αλλάζουμε σε "κινήσου 100 βήματα" (ενώνουμε μέσα στην εντολή "επανάλαβε 6 ")
11. Από την παλέτα εντολών και από το " ήχοι" παίρνουμε το "Παίξε νότα ... για ....χρόνους" και αλλάζουμε τη νότα σε 60 και τους χρόνους σε 0.2 (ενώνουμε με την εντολή "κινήσου 100 βήματα" )
12. Από την παλέτα εντολών και από το "Κινήσεις" παίρνουμε το ''στρίψε δεξιά 15 μοίρες'' και το κάνουμε "στρίψε δεξιά 60 μοίρες" (ενώνουμε με την εντολή παίξε νότα…).
13. Από την παλέτα εντολών και από το " ήχοι" παίρνουμε το "Παίξε νότα ... για ....χρόνους" και αλλάζουμε τη νότα σε 62 και τους χρόνους σε 0.2 (ενώνουμε με την εντολή "στρίψε δεξιά 60 μοίρες")
14. Από την παλέτα εντολών και από το " Σχεδιασμοί Πένας¨ παίρνουμε το "σήκωσε την πένα" (ενώνουμε έξω από την εντολή "επανάλαβε 6 ")
15. Από την παλέτα εντολών και από το "Σχεδιασμοί Πένας¨ παίρνουμε το "άλλαξε χρώμα πένας κατά 10" (ενώνουμε έξω από την εντολή "επανάλαβε 6 ", κάτω από την εντολή "σήκωσε την πένα" )
16. Από την παλέτα εντολών και από το "Κινήσεις" παίρνουμε το "άλλαξε το ψ κατά 10"(ενώνουμε με την εντολή "άλλαξε χρώμα πένας κατά 10")
17. Από την παλέτα εντολών και από το "Κινήσεις" παίρνουμε το "άλλαξε το χ κατά 10 "(ενώνουμε με την εντολή "άλλαξε ψ κατά 10 ")
18. Από την παλέτα εντολών και από το "Σχεδιασμοί Πένας¨ παίρνουμε το "κατέβασε την πένα " (ενώνουμε με την εντολή "άλλαξε χ κατά 10 ")
19. Από την παλέτα εντολών και από το " ήχοι" παίρνουμε το "Παίξε τύμπανο ... για ....χρόνους". Αλλάζουμε τους χρόνους σε 0,5. (ενώνουμε έξω από το αρχικό "επανάλαβε 6 ")
Εναλλακτικά μπορείτε να δείτε τις εντολές και να εκτελέσετε το έργο:
Β.Έλεγχος - τρέξιμο του σεναρίου
Το σενάριό μας είναι έτοιμο,
πατώντας την πράσινη σημαία, μπορούμε να δούμε και να ακούσουμε το σενάριο που κατασκευάσαμε.
Το σενάριο της ιστορίας ενδεικτικά μπορεί να μοιάζει με αυτό της παρακάτω εικόνας
Σχετικά με την αποθήκευση του έργου.
Οι αλλαγές - τροποποιήσεις που κάνετε σ' ένα έργο αποθηκεύονται αυτόματα, εκτός και αν το καθορίσετε διαφορετικά. Εάν, για παράδειγμα, ανοίξετε ένα υπάρχον έργο και κάνετε τροποποιήσεις, θα πρέπει να καθορίσετε αν θέλετε να σωθούν ή να ακυρωθούν, μέσω των επιλογών: Αποθήκευση Τώρα ή Επαναφορά, από το μενού: Αρχείο. Αν επιχειρήσετε να φύγετε από ένα έργο, χωρίς να επιλέξετε κάποια από τις επιλογές, τότε το έργο σας σώζεται αυτόματα.
Μετάβαση μεταξύ προβολής έργου και περιβάλλοντος σύνταξης του έργου γίνεται μέσω των επιλογών (κουμπιών) Δείτε τη σελίδα του έργου / Δείτε μέσα
Ο διαμοιρασμός του έργου γίνεται από την επιλογή "Κάντε Κοινή χρήση του έργου" (επάνω δεξιά).
Γ. Υποβολή Εργασίας
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΩΣΕΤΕ !!
Α. Σώστε το παραπάνω έργο σας με το όνομα "domi_29.8 " . Στις Σημειώσεις και Ευχαριστίες γράψτε το ονοματεπώνυμο και το τμήμα σας.
Β. Κάνετε κοινή χρήση του έργου και υποβάλετε την εργασία, γράφοντας τον ενεργό σύνδεσμο, που οδηγεί στο έργο.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ :
Η διεύθυνση του κάθε έργου, που θα υποβάλετε, πρέπει έχει τη μορφή: https://scratch.mit.edu/projects/αριθμός/ ή https://scratch.mit.edu/projects/..../player
Σύνδεσμοι της μορφής:https://scratch.mit.edu/projects/..../#editor είναι λανθασμένοι γιατί οδηγούν στο περιβάλλον επεξεργασίας.