Αρχή

Εργασία 24.3: Η νυχτερίδα που πετάει

Σκοπός και εκπαιδευτικοί στόχοι

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να γράψετε ένα πρόγραμμα στο περιβάλλον του Scratch στο οποίο θα δημιουργήσετε ένα κινούμενο γραφικό (animation) με ήχο, τροποποιώντας κατάλληλα τα χαρακτηριστικά των αντικειμένων καθώς επίσης και να κατανοήσετε και την έννοια της επανάληψης.

Πιο συγκεκριμένα, οι επιμέρους εκπαιδευτικοί στόχοι είναι:

Σενάριο

Θα δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα κατά την έναρξη του οποίου μια νυχτερίδα θα πετάει ανοιγοκλείνοντας τα φτερά της, θα ακούγεται κάποιος ήχος και όταν ο χρήστης πατήσει στο πληκτρολόγιο το κουμπί του κενού θα αλλάζουν τα χρώματα της.

Οδηγίες

1. Επισκεφθείτε τη σελίδα https://scratch.mit.edu/, συνδεθείτε με το λογαριασμό σας και δημιουργείστε ένα νέο έργο με τίτλο Scratch_24.3 .

2. Αρχικά θα ορίσετε  στο πρόγραμμά σας ως αντικείμενο την vυχτερίδα. Για να το κάνετε αυτό ακολουθείτε τα παρακάτω βήματα:

 

3. Κατά την εκκίνηση του προγράμματος, όταν δηλαδή γίνεται κλικ στην πράσινη σημαία,  θέλουμε να κινείται συνέχεια η νυχτερίδα. Όταν φτάνει στα όρια του σκηνικού να γυρίζει και να κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση και να εναλλάσσει τις δύο (02) ενδυμασίες της έτσι ώστε να δημιουργείται η αίσθηση της κίνησης και να ακούγεται κάποιος ήχος. Για να γίνει αυτό:

4. Αφού κάνετε τα παραπάνω από την παλέτα "Συμβάντα" επιλέγετε την εντολή  και τη βάζετε στην αρχή του σεναρίου.

5. Τέλος για ν'αλλάζει χρώμα η νυχτερίδα όταν πατάτε το κενό πρέπει να επιλέξετε από την παλέτα "Συμβάντα" την εντολή  κι από την παλέτα "Όψεις" την εντολή .

6. Δοκιμάστε να τρέξετε το έργο σας πατώντας το πράσινο σημαιάκι και δείτε εάν ανταποκρίνεται σωστά στις ζητούμενες ενέργειες.

7. Αποθηκεύστε το έργο σας σύμφωνα με τις οδηγίες που σας δόθηκαν στην εργασία 24.1.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για να κινείται το αντικείμενο (π.χ. η νυχτερίδα) στην κατεύθυνση που θέλετε και να κοιτάζει προς αυτή, πρέπει να ελέγξετε ότι ο άξονας περιστροφής της είναι ο επιθυμητός. Αυτό μπορεί να γίνει, κάνοντας κλικ στο i (information) πάνω δεξιά από το εικονίδιο της μορφής  και επιλέγοντας info. Βεβαιωθείτε ότι είναι επιλεγμένος ο μεσαίος άξονας περιστροφής. axonas

Το σενάριό σας πρέπει να έχει την παρακάτω μορφή:

ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Αφού ολοκληρώσετε το πρόγραμμά σας, επιστρέψτε εδώ και γράψτε τη λέξη Νυχτερίδα κάνοντάς την ενεργό σύνδεσμο για τη σελίδα του έργου σας, δηλαδή, αν κάνουμε κλικ σ' αυτόν θα πρέπει να ανοίγει η σελίδα του έργου σας.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ : Η διεύθυνση του έργου που θα υποβάλετε πρέπει να έχει τη μορφή:  https://scratch.mit.edu/projects/..../ όπου στις τελίτσες υπάρχει ένας αριθμός. Σύνδεσμοι της μορφής:   https://scratch.mit.edu/projects/..../#editor είναι λανθασμένοι γιατί οδηγούν στο περιβάλλον επεξεργασίας του.