Αρχή

Εργασία Π29.5: Ας μετρήσουμε με το scratch (Βασισμένη στην εργασία της Ταλάντζη-Μεσολόγγι ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ)

Η γατούλα μας άρχισε να μετράει τις ζωές της και .........πήρε φόρα!!!

Στόχος της άσκησης

  Με την εργασία αυτή θα μάθουμε τη γάτα να μετράει από το 1 μέχρι το 10 με την βοήθεια μιας εντολής  επανάληψης. Για να το καταφέρουμε θα χρησιμοποιήσουμε τις μεταβλητές. Οι μεταβλητές είναι θέσεις μνήμης με συγκεκριμένο όνομα στις οποίες ένα πρόγραμμα τοποθετεί τα δεδομένα του. Η τιμή μιας μεταβλητής μπορεί να μεταβάλλεται αρκετές φορές κατά την διάρκεια εκτέλεσης του προγράμματος.

Πορεία της άσκησης

1ο μέρος

1. Ανοίξτε στο φυλλομετρητή σας την σελίδα: http://scratch.mit.edu/ και συνδεθείτε με τα στοιχεία χρήστη που δηλώσατε κατά την εγγραφή σας. Το όνομα χρήστη φαίνεται πάνω δεξιά.

2. Από το μενού που ανοίγει κάνετε κλικ στο όνομα χρήση σας και επιλέξτε "Τα πράγματά μου"

3. Στην οθόνη που ανοίγει επιλέξτε "+Νέο Έργο"

4. Από την παλέτα ΣΥΜΒΑΝΤΑ πάρτε την εντολή   Όταν στο (πράσινη σημαία ) γίνει κλικ  και βάλτε την στην καρτέλα Σενάρια.   

5. Από την παλέτα ΔΕΔΟΜΕΝΑ  κάντε κλικ Δημιουργηστε μία μεταβλητή   και δώστε το όνομα Αριθμός στην μεταβλητή και πατήστε το ΟΚ. 

6. Από την παλέτα ΔΕΔΟΜΕΝΑ πάρτε την εντολή  όρισε το αριθμός σε 0 και πρόσθεστέ την στο σενάριο.

7. Από την παλέτα ΕΛΕΓΧΟΣ πάρτε την εντολή επανάλαβε 10 και πρόσθεστέ την στο σενάριο. 

8. Από την παλέτα ΔΕΔΟΜΕΝΑ  προσθέστε την εντολή   άλλαξε το αριθμός κατά 1 μέσα στην επανάλαβε.

9. Από την παλέτα Όψεις πάρτε την εντολή πες Hello! για 2 δευτερόλεπτα και  προσθέστε την στο σενάριο μέσα στο επανάλαβε. Από την παλέτα ΔΕΔΟΜΕΝΑ πάρτε το αριθμός  και βάλτε το στη θέση του «Hello!». Τέλος  αντικαταστήστε το 2 με το 1. 

10. Από την παλέτα ΕΛΕΓΧΟΣ πάρτε την εντολή περίμενε 1 δευτερόλεπτα, άλλαξτε το 1 με το 0.5 και προσθέστε την στο  σενάριο μέσα στην επανάλαβε.

11. Δίνετε το όνομα count1 στο έργο που  δημιουργήσατε. 

12. Πατάτε το Κάντε κοινή χρήση του έργου και στο Σημειώσεις και Ευχαριστίες γράψτε το ονοματεπώνυμό σας και το τμήμα σας.

To σενάριο που προκύπτει είναι το ακόλουθο:

  και το αποτέλεσμα:

2ο μέρος

Δημιουργήστε ένα νέο έργο μετατρέποντας  το παραπάνω σενάριο έτσι ώστε η γάτα να μετράει τους ζυγούς αριθμούς από το 2 έως το 20.

Αποθηκεύσετε το αρχείο σας με το όνομα count2 και Κάντε κοινή Χρήση του έργου και στο Σημειώσεις και Ευχαριστίες γράψτε το ονοματεπώνυμό σας και το τμήμα σας.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΩΣΕΤΕ

  Αποθηκεύσετε τα αρχεία σας  count1 και count2  και στείλτε μας από ένα ενεργό σύνδεσμο προς την διεύθυνση που είναι αποθηκευμένο το καθένα στο χώρo της κοινότητας του SCRATCH.