Σκοπός
Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να γίνει κατανοητή η εισαγωγή υπόβαθρου, αντικειμένου με δύο μορφές και κίνηση με καθυστέρηση.
Επίσης θα γράψετε το έργο στο περιβάλλον του scratch και να το διαμοιράσετε στην κοινότητα του Scratch.
Πριν ξεκινήσετε την εργασία θα πρέπει:
• να γνωρίζετε το περιβάλλον εργασίας του Scratch
• να έχετε δημιουργήσει λογαριασμό στο http://scratch.mit.edu
• να μπορείτε να δημιουργείτε έργα, να τα αποθηκεύετε και να τα δημοσιεύετε, όπως μάθατε στην εργασία 24.1
Α. Συγγραφή του κώδικα
1. Ανοίγουμε το Scratch (με τη χρήση σύγχρονου φυλλομετρητή π.χ. chrome, Mozilla,) στον υπολογιστή μας και συνδεόμαστε στο λογαριασμό μας.
2. Από την επιλογή Newbackdrop κάτω αριστερά, πατάμε κλικ στο πρώτο : "choose a backdrop from library" και επιλέγουμε: από Κατηγορίες (category) – outdoors - woods και πατάμε οκ.
3. Αυτόματα αλλάζει το σκηνικό σε δάσος . Πηγαίνουμε πάνω στο γατάκι του scratch,πατάμε δεξί κλικ και μετά delete – διαγραφή, για να εξαφανίσουμε το γατάκι.
4. Πηγαίνουμε κάτω από το σκηνικό και στην επιλογή sprites πατάμε κλικ στο πρώτο κουμπάκι που γράφει choose sprite from library.
Κατόπιν πηγαίνουμε category – animals – bat2, πατάμε κλικ και μετά οκ. Έτσι κάνουμε εισαγωγή της νυχτερίδας στο σκηνικό του δάσους.
5. Έπειτα πηγαίνουμε πάνω από το σκηνικό και πάνω από το όνομα του αρχείου
και πατάμε κλικ στο τελευταίο κουτάκι (αν ακουμπήσουμε το ποντίκι επάνω θα γράφει shrink (σμίκρυνση)) ,
πηγαίνουμε επάνω στην νυχτερίδα και πατώντας διαδοχικά κλικ μικραίνει στο βαθμό που θέλουμε.
6. Ταυτόχρονα πατώντας κλικ στο customs δεξιά επάνω από το σκηνικό, παρατηρούμε ότι εμφανίζονται δύο καταστάσεις της ίδιας νυχτερίδας με μικρότερες διαστάσεις αλλά ίδιες ματαξύ τους και οι δύο bat2-a, bat2-b.
7. Πρέπει τώρα να γράψουμε τις εντολές για να πετάει η νυχτερίδα μέσα στο δάσος.
8. Από την παλέτα εντολών από το "Events" επιλέγουμε το « when clicked» έτσι ώστε όταν πατάμε το πράσινο σημαιάκι να εκτελείται το πρόγραμμα.
9. Από την επιλογή «Control» επιλέγουμε την εντολή επανάληψης forever έτσι ώστε οι εντολές που θα βρίσκονται μέσα σε αυτή να επαναλαμβάνονται μέχρι να πατήσουμε κλικ στο κόκκινο σημαιάκι.
10. Από την επιλογή « Motion» επιλέγουμε move___steps και γράφουμε π.χ. 1 .
11. Επιλέγουμε «turn __ degrees» και γράφουμε π.χ. 1
12. Επιλέγουμε από «Control» την εντολή «wait__secs» και βάζουμε π.χ. 0.2 για καθυστέρηση
13. Από την επιλογή «Looks» επιλέγουμε «next costume» ώστε να δίνεται η αίσθηση της κίνησης καθώς κινείται η νυχτερίδα.
14. Πάλι από την επιλογή «Motion» την επιλογή « Motion» επιλέγουμε move___steps και γράφουμε π.χ. 1 .
15. Επιλέγουμε «turn __ degrees» και γράφουμε π.χ. 1
16. Επιλέγουμε «if on edge, bounce» η οποία όταν η νυχτερίδα πάει στα άκρα του σκηνικού γυρίζει και κινείται εντός του πλαισίου σκηνικού.
17. Επιλέγουμε «set rotation style left - right» έτσι ώστε να μην γυρίζει ανάποδα όταν φτάνει στα άκρα του σκηνικού.
Μπορείτε να δοκιμάσετε και άλλα νούμερα στην κίνηση, ή στις στροφές, ή στην καθυστέρηση και να δείτε πως κινείται. Εννοείται ότι μπορείτε να το παραδώσετε και με δικά σας νούμερα.
Β. 'Ελεγχος προγράμματος.
Μετά από αυτή τη διαδικασία κάνουμε κλικ στην πράσινη σημαία να δούμε αν τρέχει το πρόγραμμα. Μπορύμε επίσης να κάνουμε εισαγωγή και άλλων νυχτερίδων και να κινούνται ταυτόχρονα, αρκεί σε κάθε μία νυχτερίδα, να εισάγουμε τον ίδιο κώδικα που φτιάξαμε για την νυχτερίδα της εργασίας.
Αποθηκεύστε το πρόγραμμα με όνομα « bat_29.14 » και κάντε διαμοιρασμό – share από την επιλογή που υπάρχει επάνω δεξιά.
Γ. Υποβολή Εργασίας
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΩΣΕΤΕ !!
Α. Σώστε το παραπάνω έργο σας με το όνομα « bat_29.14 » Στις Σημειώσεις και Ευχαριστίες γράψτε το ονοματεπώνυμο και το τμήμα σας.
Β. Κάνετε κοινή χρήση του έργου και υποβάλετε την εργασία, γράφοντας τον ενεργό σύνδεσμο, που οδηγεί στο έργο.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ :
Η διεύθυνση του κάθε έργου, που θα υποβάλετε, πρέπει έχει τη μορφή: https://scratch.mit.edu/projects/αριθμός/ ή https://scratch.mit.edu/projects/..../player