Αναπαραγωγή και stop/pause έτοιμων ηχητικών clips
Σκοπός της εργασίας αυτής είναι:
Πριν ξεκινήσετε την εργασία θα πρέπει:
Περιβάλλον εργασίας scratch 2.0
Πιο συγκεκριμένα, οι επιμέρους εκπαιδευτικοί στόχοι της εργασίας είναι:
Εισαγωγή:
Το Scratch μας δίνει δύο επιλογές για την εισαγωγή ήχων:
1. Μας επιτρέπει να ηχογραφήσουμε ένα νέο ήχο με τη χρήση του μικροφώνου του υπολογιστή μας.
2. Μας επιτρέπει να εισάγουμε έναν έτοιμο ήχο από τη βιβλιοθήκη του Scratch ή την προσωπική μουσική μας βιβλιοθήκη.
Πορεία Εργασίας
Α. Συγγραφή του κώδικα
ΒΗΜΑΤΑ:
Ανοίγουμε το Scratch (με τη χρήση σύγχρονου φυλλομετρητή π.χ. chrome, Mozilla, και ενημερωμένη έκδοση του adobe flash player) στον υπολογιστή μας και συνδεόμαστε στο λογαριασμό μας.
Επιλέγουμε από τις καρτέλες, την καρτέλα «Ήχοι».
Εμείς προς το παρόν θα επιλέξουμε να εισάγουμε έναν έτοιμο ήχο πατώντας τις επιλογές: «Ήχοι» ==> «Νέος Ήχος» ==> «Διαλέξτε έναν ήχο από τη βιβλιοθήκη» ==> "DrumMachine" ==> «ok», το clip εισάγεται στη λίστα ήχων του αντικειμένου μας που στην προκειμένη περίπτωση είναι η γάτα.
Μπορούμε να ακούσουμε το κλιπ πατώντας την επιλογή «Play» ενώ με την επιλογή «Stop» η αναπαραγωγή σταματά. Το συγκεκριμένο κλιπ «DrumMachine» έχει διάρκεια 5 δευτερολέπτων και μέγεθος 208Κb, όπως φαίνεται κάτω από το όνομά του.
Καλό είναι να παρατηρούμε το μέγεθος των ήχων που εισάγουμε στα έργα μας καθώς αυτό επηρεάζει σημαντικά το συνολικό μέγεθος των έργων.
Πως μπορούμε να ακούσουμε το συγκεκριμένο ήχο κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του έργου μας;
Επιλέγοντας από την παλέτα εντολών την επιλογή: Σενάρια - Ήχοι, θα εμφανιστούν οι εντολές που σχετίζονται με την αναπαραγωγή των ήχων.
Για την αναπαραγωγή ενός ήχου, το Scratch μας παρέχει δυο εντολές, τις " παίξε ήχο…" και " παίξε ήχο…μέχρι τέλους". Και στις δυο περιπτώσεις μπορούμε να επιλέξουμε τον ήχο που θέλουμε να ακούσουμε από την αντίστοιχη λίστα που διαθέτουν οι δυο εντολές. Θυμηθείτε όμως ότι η λίστα παρουσιάζει μόνο τους ήχους που είναι διαθέσιμοι στο συγκεκριμένο και μόνο αντικείμενο.
Η πρώτη εντολή, "παίξε ήχο…", ξεκινά την αναπαραγωγή του σχετικού ήχου επιτρέποντας όμως ταυτόχρονα και την άμεση εκτέλεση της επόμενης εντολής του σεναρίου.
Δηλαδή ακούμε τον ήχο και, ανεξάρτητα από τη διάρκειά του, οι εντολές του σεναρίου που ακολουθούν, εκτελούνται κανονικά.
Αντίθετα, η εντολή " παίξε ήχο… μέχρι τέλους", σταματά το σενάριο μέχρι να ολοκληρωθεί η αναπαραγωγή του επιλεγμένου ήχου και μόνο τότε αρχίζει η εκτέλεση των υπολοίπων εντολών του σεναρίου.
Για να δοκιμάσετε πρακτικά τη διαφορά των δυο εντολών, μπορείτε να εισάγετε ως ήχο στο αντικείμενό σας ένα αγαπημένο σας τραγούδι και στη συνέχεια να δημιουργήσετε δυο σενάρια όπως φαίνονται στην εικόνα .
2. Στο δεύτερο σενάριο, συνδυάστε την εντολή " παίξε ήχο… μέχρι τέλους" με την εντολή "κινήσου 200 βήματα".
Β. Έλεγχος - "Τρέξιμο" του σεναρίου:
Το σενάριό μας είναι έτοιμο,
πατώντας την πράσινη σημαία κάνετε αναπαραγωγή της εφαρμογής σας για έλεγχο.
Τρέξτε τα δυο σενάρια χωριστά. Τι παρατηρείτε; Σε ποια περίπτωση, ο χαρακτήρας μας κινείται μόνο μετά το τέλος του τραγουδιού μας;
Επιπλέον, με τη χρήση της εντολής " σταμάτησε όλους τους ήχους ", μπορούμε να σταματήσουμε την αναπαραγωγή των ηχητικών κλιπ οποιαδήποτε στιγμή και από οποιοδήποτε αντικείμενο. Προσέξτε όμως ότι η εντολή " παίξε ήχο… μέχρι τέλους" δε θα σταματήσει την αναπαραγωγή του ήχου αν η εντολή "σταμάτησε όλους τους ήχους " την ακολουθεί.
Πρώτα θα ολοκληρωθεί ο ήχος και μετά θα εκτελεστεί η εντολή " σταμάτησε όλους τους ήχους ", οπότε η εντολή δε θα έχει νόημα. Η συγκεκριμένη εντολή όμως μπορεί να σταματήσει τον ήχο που αναπαράγεται από την εντολή " παίξε ήχο… μέχρι τέλους" αν εκτελεστεί από ένα άλλο αντικείμενο τη στιγμή που αναπαράγεται ο ήχος.
Σχετικά με την αποθήκευση του έργου.
Οι αλλαγές-τροποποιήσεις που κάνετε σ' ένα έργο αποθηκεύονται αυτόματα, εκτός και αν το καθορίσετε διαφορετικά. Εάν, για παράδειγμα, ανοίξετε ένα υπάρχον έργο και κάνετε τροποποιήσεις, θα πρέπει να καθορίσετε αν θέλετε να σωθούν ή να ακυρωθούν, μέσω των επιλογών: Αποθήκευση Τώρα ή Επαναφορά, από το μενού: Αρχείο. Αν επιχειρήσετε να φύγετε από ένα έργο, χωρίς να επιλέξετε κάποια από τις επιλογές, τότε το έργο σας σώζεται αυτόματα.
Μετάβαση μεταξύ προβολής έργου και περιβάλλοντος σύνταξης του έργου γίνεται μέσω των επιλογών (κουμπιών) Δείτε τη σελίδα του έργου / Δείτε μέσα
Ο διαμοιρασμός του έργου γίνεται από την επιλογή "Κάντε Κοινή χρήση του έργου" (επάνω δεξιά).
Στο πρώτο αρχείο, πατώντας την πράσινη σημαία, πρέπει ο χαρακτήρας να κινείται και να ακούγεται ο επιλεγμένος ήχος, ενώ στο δεύτερο αρχείο, όταν σταματήσει ο επιλεγμένος ήχος, ο χαρακτήρας αρχίζει να κινείται.
Γ. Υποβολή Εργασίας
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΩΣΕΤΕ !!
Α. Σώστε τα παραπάνω έργα σας με ονόματα: "audio1" και "audio2". Στις Σημειώσεις και Ευχαριστίες γράψτε το ονοματεπώνυμo και το τμήμα σας.
Β. Κάνετε κοινή χρήση των έργων και υποβάλετε την εργασία, γράφοντας τους ενεργούς συνδέσμους, που οδηγούν στα έργα.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ :
Η διεύθυνση του κάθε έργου, που θα υποβάλετε, πρέπει έχει τη μορφή: https://scratch.mit.edu/projects/αριθμός/ ή https://scratch.mit.edu/projects/..../player
Σύνδεσμοι της μορφής:https://scratch.mit.edu/projects/..../#editor είναι λανθασμένοι γιατί οδηγούν στο περιβάλλον επεξεργασίας.