Αρχή

Εργασία Π29.13:Σκηνή & Αντικείμενα: Γράμματα

Σκοπός

Σκοπός της εργασίας αυτής, είναι να γνωρίσουμε ακόμη καλύτερα την σκηνή και τ' αντικείμενα του Scratch κατασκευάζοντας τ' όνομά μας από ανεξάρτητα, κινούμενα γράμματα.

Ας θυμηθούμε κάποια πράγματα

Την σκηνή πρέπει να την φανταστούμε σαν το λευκό πανί πάνω στο οποίο παίζεται ο καραγκιόζης. Η σκηνή είναι μία, αλλά κάθε φορά μπορεί να εμφανίζει διαφορετικές τοποθεσίες – υπόβαθρα. Έχουμε λοιπόν τη σκηνή που μπορεί να έχει πολλά υπόβαθρα, την δεδομένη όμως χρονική στιγμή, εμφανίζεται μόνο το ένα. Για να μπορούμε να δώσουμε ζωή στα υπόβαθρα χρησιμοποιούμε συγκεκριμένες εντολές.

1

Το υπόβαθρο έχεις διαστάσεις 480 x 360 pixels και ανάλυση 72ppi. To προκαθορισμένο υπόβαθρο είναι αρχείο τύπου png.
Πέρα από την παραπάνω, υποστηρίζονται οι πιο συχνές διαμορφώσεις εικόνας όπως gif, jpg, υπάρχουν όμως και τύποι όπως το bmp, tiff κλπ, που δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν τουλάχιστον στην έκδοση που τρέχει τώρα (scratch 2 ver 435).
Μπορούμε να κατασκευάσουμε και να διαχειριστούμε ένα υπόβαθρο χρησιμοποιώντας τα εικονίδια που υπάρχουν στην περιοχή του Νέου υποβάθρου όπως παρακάτω:
2 Εισαγωγή έτοιμης εικόνας  από την βιβλιοθήκη του Scratch ως υπόβαθρο.
3Δημιουργία ενός υποβάθρου με τη ζωγραφική του Scratch.
μεταφόρτωσηΜεταφόρτωση εικόνας ως υπόβαθρο από τον υπολογιστή μας.
5 Χρήση της φωτογραφικής μηχανής για να τραβήξουμε φωτογραφία που θα χρησιμοποιηθεί σαν υπόβαθρο.


Τ’ αντικείμενα είναι οι πρωταγωνιστές που ζουν μέσα στο σκηνικό. Ο προεπιλεγμένος πρωταγωνιστής είναι ο γατούλης, που μπορούμε να σβήσουμε ν’ αλλάξουμε κλπ. Για την δημιουργία και την διαχείριση τους χρησιμοποιούμε τα εικονίδια που είναι στην περιοχή του Νέου αντικειμένου και κάνουν ανάλογες εργασίες  μ΄ αυτά που χρησιμοποιήσαμε για το υπόβαθρο. Οι διαμορφώσεις των αρχείων εικόνας είναι οι ίδιες μ’ αυτές που αναφέρονται παραπάνω και για τα υπόβαθρα.
Κάθε αντικείμενο ζωντανεύει με μια σειρά εντολών που φτιάχνουμε, αφού το κάνουμε ενεργό (πατώντας ή διπλοπατώντας) και επιλέξουμε την καρτέλα σενάρια.

Οδηγίες και παρατηρήσεις για το σχήμα

Για να κινηθούν οριζόντια και ν' αναπηδήσουν τα γράμματα-αντικείμενα  ν’ αντιγράψετε το σενάριο που φαίνεται παρακάτω σε κάθε ένα από τ' ανεξάρτητα γράμματα:


6

Για την κατακόρυφη κίνηση χρειάζεται η προσθήκη (εξαρτάται από την υλοποίηση) της εντολής  κ στα σενάρια των κατακόρυφα κινούμενων αντικειμένων που θα την κάνετε εσείς στην θέση που χρειάζεται.


Που θα βρείτε τ’ αντικείμενα;

Εικόνα 07a

Τα γράμματα-αντικείμενα μπορείτε να τα βρείτε στην:


Αν όλα πάνε καλά τότε θα έχετε εικόνα ανάλογη με την προηγούμενη (στην οποία φαίνονται και τ’ αντικείμενα για την λέξη Γιώργος) με τα δικά σας, όμως γράμματα για το δικό σας όνομα.

Παρατηρήστε ότι μεταξύ των αντικειμένων δεν υπάρχει ο γατούλης (που σβήστηκε με δεξί κλικ και διαγραφή από την λίστα των αντικειμένων).

Εικόνα 08a

Η σκηνή πριν την εκτέλεση του έργου

Εικόνα 09a

Η σκηνή κατά την εκτέλεση του έργου

Υποβολή Εργασίας

Αφού τελειώσετε το πρόγραμμά σας και το δώσετε σε κοινή χρήση, επιστρέψετε εδώ και κάνετε υποβολή της εργασίας σας, γράφοντας την λέξη Γράμματα που θ' αποτελεί σύνδεσμο για τη σελίδα του έργου σας, δηλαδή θέλουμε, αν πατήσουμε πάνω στην λέξη αυτή, να ανοίγει τη σελίδα με το αντίστοιχο έργο.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ :

Η διεύθυνση του κάθε έργου που θα υποβάλετε στο σύνδεσμό πρέπει έχει τη μορφή: https://scratch.mit.edu/projects/..../ όπου αντί για τελείες θα υπάρχει ένας αριθμός.

Σύνδεσμοι της μορφής: https://scratch.mit.edu/projects/..../#editor είναι λανθασμένοι επειδή οδηγούν στο περιβάλλον επεξεργασίας τους.