Αρχή

Εργασία Π40.7: Αριθμογραμμή με LearningApps

Μια "Aριθμογραμμή" εκτός τόπου και χρόνου

Τα Learningapps είναι μια εύχρηστη γεννήτρια ασκήσεων με πλήθος δυνατοτήτων για δημιουργία διδακτικών – διαδραστικών παιχνιδιών, για τις Ξένες Γλώσσες, τις Θετικές Επιστήμες, την Ιστορία, τα Μαθηματικά κ.ο.κ. Παρέχουν μια μεγάλη ποικιλία από κουίζ  και κάθε χρήστης – δημιουργός μπορεί :
α. να δημιουργήσει ένα δικό του παιχνίδι ακολουθώντας τις οδηγίες,
β. να χρησιμοποιήσει
ελεύθερα κάποιο ήδη δημοσιευμένο,   ή
γ. να τροποποιήσει κάποιο δημοσιευμένο, προσαρμόζοντας το στις ανάγκες της τάξης του.

Μια χρήσιμη εφαρμογή είναι αυτή της δημιουργίας αριθμογραμμής. Δημιουργούμε μια γραμμή με αριθμούς και ζητάμε από το μαθητή να ταιριάξει κάποια στοιχεία (έννοιες ή γεγονότα κ. ά.) με το σωστό αύξοντα αριθμό. Αυτό ενδείκνυται, για παράδειγμα, στην αξιολόγηση των μαθητών μας για το αν έχουν εμπεδώσει τη σωστή αλληλουχία γεγονότων στο μάθημά μας, π.χ. http://LearningApps.org/view1601699 εδώ οι μαθητές πρέπει να βάλουν στη σωστή χρονολογική σειρά τα γεγονότα της πρόσφατης γερμανικής ιστορίας με τη βοήθεια βίντεο και εικόνων, ή http://LearningApps.org/view629989 (ελέγχεται αν οι μαθητές έχουν εμπεδώσει τους διψήφιους αριθμούς στα Γερμανικά). Οπότε:

1. Πηγαίνετε στην ιστοσελίδα www.learningapps.org (αν θέλετε δείτε το Tutorial) και εγγραφείτε:
Από τις σημαίες πάνω δεξιά μπορείτε να προσαρμόσετε το μενού σε όποια γλώσσα θέλετε (δυστυχώς δεν διαθέτει περιβάλλον στα Ελληνικά). Επιλέγοντας Αγγλικά. πατάτε
login και Register New Account  προκειμένου να δημιουργήσετε λογαριασμό. Δίνετε Username, Email, Passwordκαι κλικ στο Register Account.

2. Aφού εγγραφείτε κάνετε κλικ στο Create App και επιλέγετε το Number line.

Στο επόμενο παράθυρο,  αν θέλετε, δείτε κάποια παραδείγματα ή κάνετε κλικ στο Create new App.

3. Στο παράθυρο που ανοίγει συμπληρώνετε τίτλο, προαιρετικά περιγραφή, και την minimum και maximum τιμή, δηλαδή τα όρια της αριθμογραμμής.

Στο Pairs θα δηλώσετε τα σωστά ζεύγη έννοιας και αύξοιντα αριθμού που θα πρέπει αργότερα να ταιριάξουν οι μαθητές σας. Π.χ. για να εισάγετε το ζεύγος "Γεγονός Α" - "1" ,  στο Element θα πατήσετε το "Α Text", δίπλα θα γράψετε  "Γεγονός Α" και στο Value θα εισάγετε την τιμή "1".  Για εισαγωγή του επόμενου ζεύγους "Γεγονός Β" - "2", κλικ στο + Αdd another element  και ομοίως με πριν στο Element θα πατήσετε το "Αdd Text", δίπλα θα γράψετε  "Γεγονός Β" και στο Value θα εισάγετε την τιμή "2" κ.ο.κ. Έτσι θα ολοκληρώσετε την εισαγωγή των σωστών ζευγαριών.Υπάρχει η δυνατότητα, αντί για κείμενο να εισάγετε εικόνα, κείμενο που θα μετατραπεί σε ομιλία (Text to Speech - δυστυχώς αυτή η δυνατότητα δεν υποστηρίζει πληκτρολόγηση κειμένου στα Ελληνικά), αρχείο ήχου και βίντεο. Κάθε νέο στοιχείο-ζεύγος της αριθμογραμμής μπορεί να προστεθεί όπως είπαμε με το + Αdd another element. Τα στοιχεία που θα προσθέσετε μπορούμε να τα μεταφορτώσετε από τον υπολογιστή σας ή να τα "αλιεύσετε" από το διαδίκτυο με τη βοήθεια της εφαρμογής.

Στο πεδίο Hint προαιρετικά προσθέστε ένα κείμενο βοήθειας που θα εμφανίζεται σε κάθε ερώτηση. Όταν τελειώσετε πατήστε Finish Editing and Preview App.

-- Μπορείτε να διατυπώσετε και να αποθηκεύσετε την άσκηση και στα Ελληνικά --

4. Αν θέλετε να κάνετε αλλαγές πατήστε Edit again και εφόσον είστε ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα, Save App.

5. Μετά την Αποθήκευση (Save App) εμφανίζεται στο κάτω μέρος της σελίδας η εικόνα που ακολουθεί, όπου σας παρέχει τους συνδέσμους για να κοινοποιήσετε την αριθμογραμμή σας, Weblink και Fullscreen-Link, QR Code (για παιχνίδι σε κινητά και τάμπλετ) καθώς και κώδικα ενσωμάτωσης Embed Code ώστε να μπορείτε να ενσωματώσετε το δημιούργημά σας σε κάποια ιστοσελίδα ή blog. Για την παρούσα εργασία θα αντιγράψετε μόνο τη διεύθυνση για το Fullscreen-Link

Σας παρέχεται επίσης η δυνατότητα να δημοσιεύετε στον ιστότοπο του Learningapps το παιχνίδι επιλέγοντας public App και συμπληρώνοντας το έγγραφο στο παράθυρο που ανοίγει (ΔΕΝ είναι ζητούμενο της εργασίας).

Για να παίξετε (να ταιριάξετε τα ζεύγη εννοιών-γεγονότων και αριθμών) σέρνετε κάθε item, για να το ενώσετε με τον αριθμό που νομίζετε. Για έλεγχο πατάτε το check solution. Τότε τα σωστά items πρασινίζουν, ενώ τα λάθος κοκκινίζουν. Μπορείτε να επαναλάβετε το παιχνίδι, όσες φορές θέλετε…

Δημιουργία παραλλαγής σε υπάρχουσα αριθμογραμμή

Tα Learningapps  παρέχουν επιπλέον τη δυνατότητα, αντί να δημιουργήσετε ένα κουίζ από την αρχή, να διαφοροποιήσετε ένα δικό σας ή και κάποιο άλλο κουίζ από την τράπεζα που διαθέτει ο ιστότοπος, αφού πάνω ακριβώς από τους συνδέσμους υπάρχει η επιλογή Create similar App, με την οποία επιστρέφετε στο μενού δημιουργίας.

Εκεί μπορείτε να αλλάξετε όποια στοιχεία θέλετε και να αποθηκεύσετε ξανά την καινούρια άσκηση με άλλο όνομα, λαμβάνοντας βέβαια ένα νέο σύνδεσμο Fullscreen-Link καθώς και διαφορετικούς συνδέσμους ενσωμάτωσης.

Βonus:  O ιστότοπος Learningapps σας παρέχει επίσης τη δυνατότητα να συγκεντρώσετε όλες  τις ασκήσεις που δημιουργήσατε ανεξάρτητα από το είδος τους. H διεύθυνση  του προσωπικού σας αποθηκευτικού χώρου είναι: http://learningapps.org/user/username, όπου username είναι το όνομα χρήστη που χρησιμοποιείτε, όταν συνδέεστε. Αυτό το σύνδεσμο μπορείτε να κάνετε share, ώστε να βλέπουν όλοι τις δημιουργίες σας.

Τι θα παραδώσετε :  Στην υποβολή της εργασίας θα μας δώσετε δυο ενεργούς συνδέσμους :
1.
Το Fullscreen-Link της πρωτότυπης αριθμογραμμής, που θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 5 στοιχεία (γεγονότα κ.ά.) σχετικά με το μάθημά σας   και
2. Το Fullscreen-Link  μιας δεύτερης αριθμογραμμής με άλλο όνομα, την οποία δημιουργήσατε αλλάζοντας την πρώτη αριθμογραμμή σας και θα έχετε τροποποιήσει τουλάχιστον 3 στοιχεία (έννοιες, γεγονότα,εικόνες κ.ά.), όπως περιγράφηκε παραπάνω.

Προσοχή: Οι δυο παραπάνω σύνδεσμοι θα μας οδηγούν στις αριθμογραμμές που δημιουργήσατε, σε προβολή πλήρους οθόνης. (Αυτό άλλωστε εξασφαλίζει ο σύνδεσμος FullScreen Link).

Παράδειγμα ολοκληρωμένης εργασίας:

http://LearningApps.org/view1601630 και  http://LearningApps.org/view1601655

(Στο παράδειγμα, η 1η εκδοχή της άσκησης απευθύνεται σε μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, ενώ η 2η εκδοχή με τις εικόνες εξετάζει αν οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου έχουν εμπεδώσει το λεξιλόγιο για τα τρόφιμα και τα ποτά).

Kαλές δημιουργίες και καλή διασκέδαση σε σας και τους μαθητές σας!!!