ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Α) Ολοκληρώνοντας το μάθημα αυτό:
• θα γνωρίζετε τις βασικές λειτουργίες του εργαλείου ζωγραφικής στο Scratch
• θα δημιουργήσετε νέες ενδυμασίες σε ένα αντικείμενο
• θα τροποποιήσετε ή θα διαγράψετε υπάρχουσες ενδυμασίες.
Β) Η ζωγραφική χρησιμοποιείται όταν:
Για να το κάνετε αυτό:
ΑΣΚΗΣΗ Ζάρια:
Δημιουργήστε ένα νέο έργο με την ονομασία “Ζάρια”. Διαγράψτε το πορτοκαλί γατάκι. Δημιουργήστε ένα νέο αντικείμενο (με τη ζωγραφική) με 6 ενδυμασίες. Κάθε ενδυμασία θα αντιστοιχεί σε μία έδρα του ζαριού. Αποθηκεύστε, δημοσιεύσετε το έργο και προσθέστε το στη συλλογή: http://scratch.mit.edu/
Α΄ ΦΑΣΗ : Δημιουργώ ενδυμασίες
Στη συνέχεια δημιουργώ τις ενδυμασίες. Δηλαδή, θα πρέπει να σχεδιάσω έξι τετράγωνα (κάθε ένα τετράγωνο για μια όψη του ζαριού). Το ένα τετράγωνο θα έχει στην επιφάνειά του έναν κύκλο, το δεύτερο τετράγωνο θα έχει δύο κύκλους, το τρίτο τετράγωνο θα έχει τρεις κύκλους… έτσι ώστε να σχεδιάσω όλες τις όψεις (ενδυμασίες) του ζαριού.
Όταν θα τελειώσω τις έξι ενδυμασίες (όψεις του ζαριού) το αποτέλεσμα θα μοιάζει με το παρακάτω:
Β΄ ΦΑΣΗ: δημιουργώ το σενάριό μου
Συμβάντα: όταν γίνει κλικ στο σημαιάκι
Έλεγχος: επανέλαβε 10. Πάνω στο 10 βάζω το επόμενο τουβλάκι.
Τελεστές: επέλεξε έναν τυχαίο αριθμό από το 7 μέχρι το 15 (το 7,15 τα γράφω εγώ)
Όψεις: άλλαξε στην επόμενη ενδυμασία
Έλεγχος: περίμενε 0.2 δευτερόλεπτα (το 0.2 το γράφω εγώ)
Γ΄ ΦΑΣΗ: στη σελίδα έργου
Για τη δημιουργία του έργου Ζάρια μπορείτε να βοηθηθείτε και από το παρακάτω βίντεο.
Δ΄ ΦΑΣΗ: για όσους θέλουν να μάθουν περισσότερα
Στην κάθετη γραμμή εργαλείων (σημείο 2) διακρίνονται:
Το εργαλείο βούρτσα με το οποίο δημιουργείτε ελεύθερα το δικό σας σχέδιο, έχοντας ρυθμίσει το επιθυμητό χρώμα από την παλέτα των χρωμάτων (σημείο 4). Αν επιθυμείτε διαφορετικό πάχος στη βούρτσα σας, μπορείτε να επιλέξετε το μέγεθος του πινέλου.
Το εργαλείο γραμμής με το οποίο δημιουργείτε γραμμές κρατώντας πατημένο το αριστερό κουμπί του ποντικιού. Και εδώ μπορείτε να ρυθμίσετε επιθυμητό χρώμα και πάχος γραμμής (σημείο 4).
Τα εργαλεία παραλληλόγραμμο και έλλειψη
με τα οποία μπορείτε να δημιουργήσετε τα αντίστοιχα σχήματα. Εδώ οι ρυθμίσεις (σημείο 4) αφορούν αν το σχήμα θα είναι γεμισμένο ή όχι καθώς και το χρώμα και πάχος του περιγράμματος.
Το εργαλείο κειμένου με το οποίο μπορείτε να εισάγετε κείμενο. Σε αυτό το εργαλείο μπορείτε να αλλάξετε τον τύπο, το μέγεθος, και το χρώμα της γραμματοσειράς.
Το εργαλείο γεμίσματος με το οποίο μπορείτε να γεμίσετε με χρώμα μια κλειστή περιοχή που οριοθετείται από γραμμές ή να αντικαταστήσετε ένα υπάρχον χρώμα.
Το εργαλείο σβηστήρα με το οποίο μπορείτε να σβήσετε ότι έχετε ζωγραφίσει. Εδώ υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης του μεγέθους της σβηστήρας.
Το εργαλείο επιλογής με το οποίο μπορείτε να επιλέξετε ένα τμήμα της ζωγραφιάς και στη συνέχεια είτε να το διαγράψετε πατώντας απλά delete, είτε να το μετακινήσετε σέρνοντάς το.
Το εργαλείο διπλασιασμός με το οποίο μπορείτε να δημιουργήσετε αντίγραφα ενός τμήματος της ζωγραφιάς. Σέρνοντας το ποντίκι, επιλέγετε την περιοχή που θέλετε να αντιγράψετε. Μόλις αφήσετε το αριστερό κουμπί του ποντικιού, δημιουργείται αντίγραφο της επιλεγμένης περιοχής το οποίο μπορείτε να μετακινήσετε ελεύθερα.
Στην οριζόντια γραμμή (σημείο 3) διακρίνονται:
Το πλαίσιο ονομασίας για την επιλεγμένη ενδυμασία ή υπόβαθρο.
Τα κουμπάκια Αναίρεσης και Ακύρωσης αναίρεσης.
Τα κουμπάκια Καθαρισμού όλης της περιοχής ζωγραφικής, Προσθήκης εικόνας από την βιβλιοθήκη και Εισαγωγής εικόνας από τον Η/Υ.
Τα κουμπάκια οριζόντιας και κάθετης αναστροφής.
ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ: θα πρέπει να παραδώσετε ένα έργο scratch, στο οποίο θα έχετε δημιουργήσει δύο ζάρια, τα οποία θα μπορεί να τα ρίξει ο κάθε εγγεγραμμένος στο scratch, αν πατήσει το πράσινο σημαιάκι. Το έργο σας θα είναι της μορφής https://scratch.mit.edu/projects/..... (και ένας αριθμός…ο αριθμός του έργου σας).
Eίναι απαραίτητο επίσης να δώσετε οδηγίες πώς θα χρησιμοποιήσουν οι άλλοι το έργο σας, και στις ευχαριστίες να δώσετε το ονοματεπώνυμό σας και το τμήμα σας.
Καλή επιτυχία!!!