Πολλοί θεωρούν ότι η πρόληψη ατυχημάτων είναι κυρίως θέμα γνώσεων και θέμα τεχνοκρατικό. Στην πραγματικότητα όμως κύριος παράγοντας ουσιαστικής και διαρκούς πρόληψης είναι ο τρόπος σκέψης και συμπεριφοράς μας.

Ιδιαίτερα η ιδέα της πρόληψης των ατυχημάτων και της εξασφάλισης περιβάλλοντος ακίνδυνου και υγιεινού στον χώρο του σχολείου για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς προάγει την ποιότητα ζωής της σχολικής κοινότητας.

Η επιδίωξη του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών στην διασφάλιση της υγείας και προστασίας των μαθητών στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία, και στο ευρύτερο σχολικό περιβάλλον. Έτσι ώστε να υπάρξουν πληρέστερες διαδικασίες έλεγχου των σχολικών συγκροτημάτων (κτιριολογική ασφάλεια, «φιλικές» αυλές, ασφαλείς κυκλοφοριακές προσβάσεις) ενημέρωση σε θέματα αντιμετώπισης κινδύνων (φυσικές καταστροφές κλπ) και αφετέρου να διαμορφωθεί συνείδηση ασφάλειας.