Πώς θα καταλάβει κανείς την ιστορία, ως μάθημα, ως επιστήμη, ως μεθοδολογία, αν δεν κατανοήσει τη σημασία της για τον άνθρωπο, ως άτομο, ως οικογένεια, ως κοινωνία;

Το μάθημα αυτό είναι μια βιωματική προσέγγιση του μαθήματος της ιστορίας, όπου οι μαθητές στην αρχή της χρονιάς καλούνται να πειραματιστούν με μια σειρά ερευνητικών εργαλείων (συνέντευξη, αρχειακή έρευνα, έρευνα πηγών, εξερεύνηση στο διαδίκτυο κλπ) και να φτιάξουν το γενεαλογικό τους δέντρο, καταγράφοντας παράλληλα περιστατικά και ιστορίες από τις ζωές των προγόνων τους που παρουσιάζουν ενδιαφέρον.

Έτσι συνειδητοποιούν ότι η δική τους Ιστορία είναι τμήμα της μεγάλης Ιστορίας, ότι οι σχέσεις αιτίου και αποτελέσματος, οι επιλογές του κάθε ανθρώπου επηρεάζουν το ιστορικό γίγνεσθαι όχι μόνο στο βραχύ αλλά και στο μακρό χρόνο.

Επέλεξα για την εργασία αυτή να χρησιμοποιήσω ένα υλικό που το χρησιμοποιώ κάθε φορά που διδάσκω το μάθημα της Ιστορίας, παράλληλα με το αναλυτικό πρόγραμμα, υποστηρικτικά. Συνήθως στην Α' ή/και στη Β'Λυκείου.