Το φως είναι το μέσο της όρασης και βασική αιτία της ύπαρξης ζωής στη γη, ιδιότητες που το καθιστούν μια από τις πιο σημαντικές οντότητες του κόσμου μας.
Μέσα από την αλληλεπίδραση της ακτινοβολίας και της ύλης αντιλαμβανόμαστε και την ακτινοβολία και την ύλη, αφού βλέπουμε την ύλη χάρη στην ακτινοβολία και αντιλαμβανόμαστε το φως χάρη στα υλικά αντικείμενα που παρεμβάλλονται στην πορεία του.
Η εικόνα του ουρανού είναι ένα σύνθετο φαινόμενο που για τη δημιουργία του συμμετέχουν το ηλιακό φως, η ατμόσφαιρα, τα φαινόμενα της σκέδασης και η βιολογική μας κατασκευή.

Μια διδακτική πρόταση σχετική με τα χρώματα του ουρανού, κατά την γνώμη μου, θα πρέπει μέχρι κάποιο βαθμό να περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω, αφού η κατανόησή τους αποτελεί προϋπόθεση για μια αποτελεσματική διδασκαλία και βοηθά στη κατάκτηση μεγαλύτερου αριθμού διδακτικών στόχων και ικανοτήτων που θεωρούνται ικανότητες-κλειδιά για τις ανάγκες ενός ενεργού πολίτη. Επιπλέον, με την ενιαία αντιμετώπιση μιας σειράς διαφορετικών αλλά αλληλο-εμπλεκόμενων σε ένα κοινό αποτέλεσμα φαινομένων, φέρνουμε τη διδασκαλία πιο κοντά στην φυσική πραγματικότητα.