Σύντομη περιγραφή του μαθήματος:
Το παρόν Σχέδιο Μαθήματος αντιμετωπίζει το διήγημα Διαμαντή Αξιώτη, Η Άννα του Κλύδονα ως ντοκουμέντο στο οποίο καταγράφονται, διαφυλάσσονται και αποκρυπτογραφούνται κώδικες συμπεριφοράς, βιώματα και εμπειρίες που τείνουν να εκλείψουν από τη σύγχρονη ζωή. Το διήγημα αναφέρεται σε μια εποχή άγνωστη για τους νεαρούς αναγνώστες, των οποίων η διδάσκουσα επιδιώκει να προκαλέσει την περιέργεια με μια εμπλουτισμένη διδασκαλία.
Ακολουθεί το εποικοδομιστικό μοντέλο, καθοδηγεί τους μαθητές με στοχευμένες ερωτήσεις και τους παρωθεί να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα με τον ελεύθερο διάλογο. Η διδασκαλία βασίζεται κυρίως στην ερμηνευτική μέθοδο και την εργασία σε ομάδες. Χρησιμοποιούνται φύλλα εργασίας προκειμένου να επιτευχθεί μια διαφοροποιημένη και μαθητοκεντρική διδασκαλία.
Η διδάσκουσα επιχειρεί να ανανεώσει τις διδακτικές πρακτικές στο μάθημα της Λογοτεχνίας με την αξιοποίηση της αισθητικής εμπειρίας και της τέχνης και των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι Τ.Π.Ε. και εστιάζει στην αξιολόγηση (όχι μόνο τελική, αλλά και διαμορφωτική).
Η διδακτική αυτή πρόταση στοχεύει να καταστήσει το μαθητή έναν κριτικό αναγνώστη που αντιμετωπίζει το κείμενο ως ένα σύνθετο πολιτισμικό γεγονός, στο οποίο έχει τη δυνατότητα να δώσει την προσωπική του ερμηνεία αιτιολογώντας την παράλληλα με απώτερο σκοπό να εφοδιαστεί με στρατηγικές για την κατανόηση του κόσμου.