Οι μαθητές διδάσκονται τη σημασία της υγιεινής των χεριών για την αποφυγή μετάδοσης μικροβίων, την διατήρηση της υγείας και της κοινωνικής αποδοχής.
Η ενότητα διδάσκεται δια θεματικά και έτσι οι μαθητές προσεγγίζουν έννοιες όπως το περιβάλλον(π.χ νερό , μικρόβια , υλικά χρήσης υγρά , στερεά -χαρτί/κρεμοσάπουνο), αποκτούν αντίληψη χώρου και χρόνου( π.χ πού και πότε πλένουμε τα χέρια μας ), αντιλαμβάνονται το σώμα και τη σχέση του με το χώρο και τα υλικά ( π.χ δεξί, αριστερό χέρι, παλάμη, ραχιαία επιφάνεια, ανάμεσα στα δάχτυλα ,κοντά , μακριά), εξασκούνται σε προμαθηματικές έννοιες( π.χ λίγο,πολύ κρεμοσάπουνο),εξασκούν την αδρή κινητικότητα και τον οπτικοκινητικό συντονισμό , ενισχύουν την αισθητηριακή αντίληψη.Ενισχύουν επίσης την αυτοπεποίθησή τους βελτιώνοντας την κοινωνική - σχολική συμπεριφορά.
Η διδακτική μέθοδος που χρησιμοποιείται για να την απόκτηση της συγκεκριμένης δεξιότητας είναι η ανάλυση έργου( δηλ. η δραστηριότητα αναλύεται και διδάσκεται βήμα - βήμα ) με τη χρήση εικόνων και επίδειξης.