Πού απευθύνεται

Απευθύνεται στη Β' τάξη του Γενικού Λυκείου και αποτελεί ενότητα του Κεφαλαίου "Μεταβολισμός" της Βιολογίας Γενικής Παιδείας της Β΄τάξης.

Διδακτικοί στόχοι

Με το τέλος της διδασκαλίας να μπορεί ο μαθητής:

να διακρίνει τους οργανισμούς σε αυτότροφους και ετερότροφους ανάλογα με την ικανότητά τους να παράγουν ή όχι γλυκόζη από διοξείδιο του άνθρακα και νερό και με απορρόφηση ηλιακής ενέργειας.
να αναγνωρίζει τις κατηγορίες των φωτοσυνθετικών οργανισμών.
να αναγνωρίζει τη σημασία της φωτοσύνθεσης ως θεμελιακή μεταβολική διαδικασία.
να αναγνωρίζει την οικολογική σημασία της φωτοσύνθεσης.
να συσχετίζει τη δομή του χλωροπλάστη με τη λειτουργία που επιτελείται στο οργανίδιο αυτό.
να κατονομάζει τις φωτοσυνθετικές χρωστικές και να αναγνωρίζει τη σημασία τους στη δέσμευση της φωτεινής ακτινοβολίας.
να κατανοεί ότι οι ακτινοβολίες του ορατού φάσματος επηρεάζουν τις φωτοσυνθετικές χρωστικές με διέγερση και ιονισμό.
να προσδιορίζει τις φάσεις της φωτοσύνθεσης και να περιγράφει τη λειτουργική σύνδεσή τους.
να αναγνωρίζει τη σημασία των περιβαλλοντικών παραγόντων στην απόδοση της φωτοσύνθεσης.

Διδακτικές τεχνικές

διερευνητική
ανάκληση ιδεών
καταιγισμός ιδεών
εννοιολογικός χάρτης
εργαστηριακές ασκήσεις-πειράματα
Τα ψηφιακά εργαλεία είναι τα εξής:

Ψηφιακό αποθετήριο εκπαιδευτικού υλικού (φωτόδεντρο)

διαδίκτυο για την προβολή και χρήση εκπαιδευτικών βίντεο
το site plickers.com για την επεξεργασία στην τάξη ηλεκτρονικών τεστ αυτοαξιολόγησης των μαθητών