Η Αθήνα του χθες και η Αθήνα του σήμερα: μια γνωριμία με την πολιτισμική κληρονομιά της πόλης μας.
Διδακτικοί στόχοι:
Ως προς το γνωστικό αντικείμενο:
Οι μαθητές καλό είναι
• Να γνωρίσουν σε βάθος την πολιτισμική κληρονομιά της πόλη μας και κατ’ επέκτασή να αντιμετωπίσουν με μια άλλη σκοπιά τα σύγχρονα προβλήματά της
• Να διακρίνουν τις ιστορικές εποχές που σημάδεψαν την πόλη από την Αρχαιότητα έως σήμερα
• Να εντοπίζουν τις περιοχές πολιτισμικού ενδιαφέροντος για διάφορες κατηγορίες επισκεπτών, με συγκεκριμένες προτάσεις για νέους.
• Να δημιουργούν πολιτισμικές διαδρομές για την πόλη των Αθηνών
• Να συντάσσουν προγράμματα περιήγησης/γνωριμίας για την πόλη των Αθηνών χρησιμοποιώντας εργαλεία web 2.0
• Να κατανοήσουν την ευρωπαϊκή διάσταση της πόλης και τη σημασία της για την Ευρώπη μέσα από μελέτη-επίσκεψη συγκεκριμένης περιοχής.
• Να αναπτύξουν την παρατηρητικότητα και να βελτιώσουν το σχηματισμό κρίσεων
• Να ευαισθητοποιηθούν για την αξία της πολιτισμικής κληρονομιάς της πόλης τους

Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία:
Οι μαθητές θα θέλαμε:
• Να αναπτύξουν ικανότητα κριτικής παρατήρησης της ιστορικής εξέλιξης της πόλης, καθώς και ικανότητες αναζήτησης ομοιοτήτων και διαφορών, ανάπτυξης ταξινομητικών κριτηρίων, σε θέματα πολιτισμικής γεγονός που απαιτεί γνώσεις, εκπαιδευμένες αισθήσεις και σύνθετη σκέψη.
• Να επεκτείνουν και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για την πολιτισμική κληρονομιά της πόλης τους μέσα από την παρουσίαση αντιπροσωπευτικών μνημείων.
• Να αναπτύξουν αναλυτική και συνθετική ικανότητα μέσα από τη δημιουργία πολιτισμικών διαδρομών.
• Να δραστηριοποιηθούν μέσω έρευνας και πειραματισμού, συντάσσοντας προγράμματα περιήγησης με τη χρήση εργαλείων web 2.0 και διεγείροντας με τον τρόπο αυτό τη δημιουργική τους φαντασία.
• Να ενεργοποιηθούν ώστε να αποκτήσουν την ικανότητα να αντιλαμβάνονται οπτικά, χωρικά και χρονικά το φυσικό, ανθρωπογενές και κοινωνικό περιβάλλον της πόλης τους, συνδέοντας την πολιτισμική κληρονομία με τη καθημερινότητά τους.

Ως προς τη χρήση των ΤΠΕ:
Επιδιώκουμε οι μαθητές:
• Να εξασκηθούν στην αξιοποίηση ενός wiki ως εργαλείο συνεργασίας, συνδιαμόρφωσης και οργάνωσης της γνώσης, ανταλλαγής απόψεων και αξιολόγησης της συμμετοχής και των προϊόντων.
• Να εξασκηθούν στην αξιοποίηση του εργαλείου ανάπτυξης εννοιολογικών χαρτών Inspiration.
• Να εξασκηθούν στην αξιοποίηση εργαλείων δημιουργίας χρονογραμμών
• Να αξιοποιήσουν το εκπαιδευτικό CD-Rom του ΠΣΠΑ (2000) «Η Αθήνα του χθες και η Αθήνα του σήμερα μέσα από το φακό της Nellys και τον αναδρομάρη της Αττικής Καμπούρογλου» και γενικότερα να εξοικειωθούν με τη χρήση παρόμοιων εκπαιδευτικών λογισμικών.
• Να επεξεργάζονται πολυμεσικό υλικό.
• Να αξιοποιήσουν λογισμικά εικονικής πραγματικότητας