Διατύπωση του Διδακτικού στόχου:

α. Περιγραφή της πορείας των καμπυλών συνολικού , μέσου και οριακού προϊόντος.
β. Περιγραφή της πορείας των καμπυλών του σταθερού , του μεταβλητού και του συνολικού κόστους.
γ. Περιγραφή της πορείας των καμπυλών μέσου σταθερού, μέσου μεταβλητού , μέσου συνολικού και οριακού κόστους.

Διδακτικές τεχνικές - Μεθοδολογία:

1. Όταν ζητείται συμπλήρωση πίνακα με άγνωστα τα μεγέθη :
Εργάτες , Συνολικό προϊόν , Μέσο προϊόν και Οριακό προϊόν τα υπολογίζουμε με απλή
εφαρμογή των τύπων του κεφαλαίου.
2. Όταν τίθεται το ερώτημα: Σε ποιο σημείο η καμπύλη του Οριακού προϊόντος
κατερχόμενη τέμνει την καμπύλη του Μέσου προϊόντος;
ισχύει η πολύ χρήσιμη για την λύση των ασκήσεων σχέση :
Οριακό προϊόν ( κατερχόμενο ) = Μέσο προϊόν ( max ).
Όταν το Οριακό προϊόν γίνεται μηδέν, η καμπύλη του τέμνει τον οριζόντιο άξονα του
μεταβλητού συντελεστή εργασία και τότε το συνολικό προϊόν είναι μέγιστο.
3. Όταν τίθεται το ερώτημα: Σε ποιο σημείο απασχόλησης εμφανίζονται οι συνέπειες του
νόμου "της φθίνουσας ή μη ανάλογης απόδοσης" , εξετάζουμε από ποιο επίπεδο
παραγωγής αρχίζει να μειώνεται το Οριακό προϊόν.
4. Η εφαρμογή των τύπων του κόστους μας βοηθάει να συμπληρώνουμε τον πίνακα των
άγνωστων μεγεθών του σταθερού κόστους, του Μεταβλητού κόστους, του Συνολικού
κόστους καθώς επίσης και των άλλων μεγεθών κόστους , μέσου μεταβλητού, μέσου σταθερού και μέσου συνολικού κόστους.