Το μάθημα απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου και το γνωστικό αντικείμενο που εντάσσεται είναι η Πληροφορική.

Οι διδακτικοί στόχοι του μαθήματος είναι :

Να κατανοήσουν την έννοια του προγραμματισμού και να εξοικειωθούν με το περιβάλλον προγραμματισμού του Scratch. Να γνωρίζουν όσα απαιτούνται για την συγγραφή ενός κώδικα.
Να είναι σε θέση να δημιουργήσουν το δικό τους κώδικα μέσα από την επιλογή βασικών εντολών. Να μπορούν να ερμηνεύουν την λειτουργία ενός προγράμματος.
Να εκτιμήσουν την χρησιμότητα του προγραμματισμού και τα οφέλη της στην καθημερινή ζωή. Να υιοθετήσουν τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης στην επίλυση και αντιμετώπιση διαφόρων ειδών προβλημάτων.
Οι τεχνικές οι οποίες θα υποστηρίξουν και θα πλαισιώσουν την εκπαιδευτική προσπάθεια για την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος θα είναι κατά βάση συμμετοχικές. Συγκεκριμένα είναι: εργασία σε ομάδες, συζήτηση, καταιγισμός ιδεών, μελέτη περίπτωσης, εννοιολογική χαρτογράφηση,επίδειξη και πρακτική άσκηση. Παράλληλα θα χρησιμοποηθεί εκτός απο προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch και ο δικτυακός τόπος scratch.mit.edu.